söndag 21 november 2010

Utlottning hos mig

God Morgon Vänner,

Hoppas ni haft en fin helg så här långt.

Igår hade vi loppis med sonens klass. Det gick riktigt bra. Vi fick in 2526 kr till klasskassan. Men en reflektion jag gjorde (igår igen)...av 23 barns föräldrar var vi 9 barns föräldrar där.....

Jag har även hunnit med att pyssla i helgen så nu tänkte jag ha en liten utlottning igen. Lite hemgjort och lite köpt den här gången.....



Eftersom så många gillade den här mjölkkannan när jag visade den gick jag och köpte en till....

Jag köpte även ytterligare ett tyghjärta så den som vinner förstapris vinner mjölkkannan och det söta tyghjärtat....

Pysslandet har bland annat bestått av att måla och dekorera såna här små trähjärtan.....



Fina att hänga på en befintlig kruka....


...och inspirerad av Marie
har jag målat och dekorerat tändsticksaskar så den som vinner andra pris får ett litet trähjärta och en tändsticksask

Jag drar vinnarna nästa söndag, första advent 28e november, och vi gör som vi brukar:
1 lott kommentar eller mail
2 lotter kommentar och länk på din egen blogg. Och snälla tala om för mig om ni länkar.

Ha nu en fin söndag
Kram



103 kommentarer:

Viola sa...

Du...lova mig en sak, var rädd om handlederna...:-) puss

Ellinor sa...

Ja, det där med föräldradeltagande är verkligen en fråga för sig...

Fin utlottning bjuder du också på denna söndagsmorgon. Självklart vill jag vara med och tävla!

Kram

Kerstin sa...

Så flotte ting du har i utlodningen. Klart jeg vil være med :) Tar to lodd jeg og linker fra bloggen min.
Ha en fin søndag.
Klem

C. Tvillingmamma sa...

Jag ramlade in här från rosenträdgården jag...utlottning,oh va kul. Ja jag är med,en lott och du har en ny följare :)

Så Vitt Jag Vet sa...

Tack vill vara med igen med 2 lotter.
Tändsticksasken och hjärtat är fina
skulle gärna vinna dem.
Skön söndag till dej!
Kraam
Sanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag är gärna med i din utlottning, och länkar såklart. Ha en fin söndag
Varm kram
AnnaMaria

Älskade pion sa...

Ja en sån fin kanna vill jag ha.;)Vilka fina gejer du har pysslat ihop. Länkar så klart.Kram Ulrika

Penseldraget sa...

Hallo snygging ;) vad fint du pysslar...och självklart vill jag vara med i din utlottning de är ju dragning på min dotters födelsedag så de måste ju betyda tur =) länkar så klart
kramar

Villa Vinkelhaken sa...

Jag vill gärna vara med och givetvis så länkar jag med bild hos mig.

Den mjölk-kannan är ju såå fin! =)

Ha en bra dag!
Kram Jenny

Lantligt i smultronbacken sa...

Jag är gärna med i utlottningen och länkar hos mig, 2 lotter Tack!

Håller tummarna nu

Kram

Ida - Decoria.se sa...

Jag är gärna med och tävlar när det är så fina priser!!
Kram

Cathrine sa...

Vill gärna pröva lyckan, två lotter för mig.
Ha en fortsatt fin söndag

/Cathrine

Hoffmans Design sa...

Klart man vill var med jag länkar även från min blogg.
Ha en bra söndag
Kram

EM sa...

Jag vill också vara med, så jag länkar också...
mjölkkannan är favorit sen jag såg den.
Du får ta det lite lugnt också, så du räcker fram till jul ;-)
visst är det typiskt att det bara finns några få eldsjälar som ställer upp för barnen...
ha en skön söndag
kram elsamarianne

Susanne sa...

Hej i söndags mörkret..Så kul med en utlottning och jag är gärna med..Länkar..Kram Susanne

Sandra sa...

Hejsan!
Vill riktigt gärna delta i denna fina utlottning.
Jag deltar med två lotter. Jag har länkat med bild till tävlingen på min blogg i högra spalten.

Denna fina mjölkkanna vore som en perfekt julklapp åt mig..

Ha en fin söndag!
Kram Sandra<3<3

Signe 1 sa...

klart jag är med i din fina utlottning vännen!!:-) ha en finfin söndag! stora kramen s.

Viola sa...

Tur för mig det..och du far och flänger även när det är helg, kom du ner bara så du får lugn en kväll åtminstone...:0) puss igen

Belinda sa...

Hola!! Si puedo, me encantaria participar en tu bonito sorteo!! Pero que maravilla de regalos :)
La jarra de la leche me ha encantado, que original :)
Ya he publicado tu sorteo en la barrra derecha de mi blog.
Saludos cariñosos desde España
Belinda

http://lacasitadebelinda.blogspot.com

Vita Falkens Lantliv sa...

Så klart jag vill vara med!! Så fina priser:) Jag tar 2 lotter, länkar alltså!

Kram Susanne

Gugis Pärlor sa...

Så fin tävling du ordnar! Jag är gärna med och länkar också!

Kram Gugi

Karin - Mina Rum sa...

Nu hoppas jag på tur hos dig igen. Jag är med, med två lotter. Ska genast länka.
Kram!

Anonym sa...

Vilken söt mjölkkanna! Jag vill gärna vara med med en lott, sen håller jag tummarna! :)

/Karin - amathean@hotmail.com

Vit som snö sa...

Men åhh vilken fin klocka du lyckades rädda:)) Loppis-tur där!
Jag hoppar på din tävling också och önskar dej en fin söndagskväll!
Kram Cilla

Tessie sa...

Med sånna fina vinster så vill man ju självklart vara med och tävla. Länkar gör jag givetvis också!

Kram Torparfrun

Anonym sa...

Gokväll!

Vilka fina vinster dem vill jag gärna vara med och tävla om! Tar en lott och hoppas på tur.

Ha en fortsatt fin söndagskväll!

Kram Renate
wretefelt@hotmail.com

himlaverket sa...

Underbara vinster....
självklart är jag med och tar två lotter, länkar inne hos mej...
kram ullamaria

Svenska Blomsterbloggar sa...

I'm in! Sjalvklart vill jag oxa vara med o tavla!

Ha en fin dag (imorgon)!
/Em

Vita huset 28 sa...

Åhhh vilka fina saker du lottar ut, självklart vill jag vara med och håller tummarna hårt nu :) Länkat o klart så 2 lotter tack.

Ha en bra start på veckan
Kram Camilla

Photo by Maria sa...

Så söta vinster, klart jag vill vara med och länkar det gör jag..

Kram Mia

Moster och jag sa...

Tävling.... men såklart att jag vill vara med. Och det blir två lotter för jag länkar också.

Ja men visst är det konstigt att inte alla föräldrar ställer upp, och det är ju alltid de samma som gör det. Samma tendens här också...
Ha en skön söndag! Kram Maj-Gun

Roses & Angels sa...

JA det vore super trevligt! Puss och kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Är gärna med och provar lyckan=) Två lotter till mig, länkar självklart!

Synd att det alltid är bara en klick föräldrar som ställer upp, med mina fyra barn är erfarenheten att det alltid är så. Men kul att ni fick in så mycket pengar!

Kram,
Regina

Elsa och Helena sa...

Hej Agneta! Vill gärna vara med! Fin fina saker du kottar ut. Länkar naturligtvis...och du visst kom mailet fram???

KRAM Helena

Bitte sa...

Vad mycket fint du har pysslat! Du har då verkligen många strängar på din lyra :-).

Jag vill också vara med i din fina tävling och länkar från mig!

Många kramar
Beatrice

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Gomorron!

åå så fin kanna!

prövar gärna lyckan hos dej...

Kram -nilla

Jenny sa...

Hej Vännen!
Tråkigt att det är så många föräldrar som inte deltar i sina barns aktiviteter..vad bra att du var med i alla fall:)

Vad kul med utlottning, du har alltid så söta priser! Jag är gärna med och länkar med bild från mig!

Ha en trevlig vecka!

kraam Jenny

Annelis hantverk sa...

Så fin blogg jag hittade här, med en jättefin utlottning som jag gärna vill prova lyckan med och tar 2 lotter. Länkar på min sida!
Ha en jättefin dag!

Elsa och Helena sa...

Hej Vännen! Nej, jag har inte fått mailet med dina nummer!! Hmmm dessa datorer...prova att skicka till samma mail adress som jag skickade till dig med... d v s min privata! Fast det kanske du gjorde?
Hoppas det funkar om du provar igen:)

KRAMAR

ANNIKA sa...

Jag tar 1 lott och deltar i tävlingen.
Jättefina vinster!särskilt mjölkkannan.
Ha en skön måndag!
kramar
gustafsson.57@hotmail.com

4U2 sa...

Tävlar (kan dock inte länka).

Anonym sa...

Hej,
vill gärna tävla! Vilken fin blogg du har! Läste om er loppmarknad - är det inte konstigt att det alltid är samma föräldrar som alltid engagerar sig också? Jag försöker sprida lite på mitt engagemang för att inte bränna ut...
1 lott till mig för jag kan inte länka...

Ha de!
Anna-Panna
anna.toresson@gmail.com

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så roligt! Ulottning här också... Det måste jag ju vara med på. Och nu ska jag hålla tummarna själv den här gången. Tack för ditt tumhållande i helgen! :))
Jag länkar också!
Kram
MArie

Anonym sa...

åh det är jättefina saker du lottar ut, jag vill gärna vinna, kniper en lott.
kram jeanette

jeanette.jakobsson@nyland.se

Elsa och Helena sa...

Nu fungerade teknikens under, har dina numbers:)

KRAM

Monica sa...

Hej! Vilka söta priser du lottar ut. Provar min tur och tar två lotter då jag även länkar.
Ha en fin vecka i väntan på advent!
Kramar Monica

AnnapåGrönkulla sa...

Åh, vilken fin mjölkkanna! Nu blev jag helt kär :) Har länkat i högra spalten också så nu håller jag tummarna riktigt hårt!
Ha det gott!

Spacegirl sa...

Jag är gärna med och jag tar TVÅ lotter.
Här är min blogglänk
http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2010/november/utlottning-hos-nyanser-av-vitt.html

Spacegirl_@spray.se

Familjen Engelbrektsson,Johansson sa...

Oj satt och titta runt på olika bloggar och hamna här,jättefina saker du visar är jättegärna med tar två lotter en komentar och så länkar bilden till min sida.

Monica sa...

Ooh, vilken söt mjölkkanna, jag deltar gärna i tävlingen. Jag har tyvärr ingen egen blogg men tittar in här på din jättefina blogg med jämna mellanrum. Ha det gott! MVH Monica Thylin

alegni sa...

sådan tur kan jag ju inte ha att jag vinner två gånger i rad hos dig, men försöka duger ;)
jag länkar givetvis från min sida!
kram
ingela

Jeanette... sa...

Kan inte förstå att du hittar allt fint, du har öga för "det" :)

Ha det bäst!
Kram
Jeanette

Anonym sa...

Jag vill tävla med en lott!
Hälsningar Caroline L
vitabergenserik@hotmail.com

Kajsa sa...

Myyysig blogg!! Tyvär har jag ingen egen att länka till men jag deltar gärna i utlottningen ändå :)

Mvh Kajsa

(kajsa.floden@volvo.com

Joyforhome sa...

här var det mycket fint att vinna , deltar gärna med två lotter ,

Kram Malin

Ewa`s Galleri sa...

Underbar kanna,den vill jag ha
Länkar på min blogg,
Om jag inte vinner vill jag gärna veta var jag kan köpa den
ha en fortsatt bra vecka

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hej hittade hit genom Angels and roses...
Hm...Ja du de var inte många föräldrar som kom. Dåligt!
Jag vill jätte gärna vara med & tävla Super fina priser. Länkar på min sida
Kram
Sus

Lycka är ~ Onnea on sa...

Jodå, jag vill gärna vara med i din tävling och jag länkar i min blogg = 2 lotter.
~marita~

Lena/isklockan sa...

Vilka jätte söta saker du lottar ut. Vill gärna vara med. Jag har länkat = 2 lotter . Lena/isis

Anonym sa...

Åh så fina grejer =) Vill vara med. //Emma iceblueeyes_85@hotmail.com

Annies Blå sa...

Hej! Jag vill gärna vara med i din fina utlottning. Jag länkar från min blogg :).
Kram/Annie

JuNa sa...

What a wonderful giveaway! I love it!
I've posted your link on my blog
http://juna-art.blogspot.com/
Thank you for the opportunity!
Julia

Unknown sa...

Jag är gärna med och tävlar om dessa fina saker. Länkar även till dig.
Kram Ing-Britt

Anka sa...

Söt mjölkkanna! Den vill jag vinna!

care69 sa...

Jag är gärna med!

Har länkat.
http://care69.blogspot.com/2010/11/28-nov-vinn-mjolkkanna-hjartan.html

Josefine sa...

tar en lott. fr0stskadad@hotmail.com

Unknown sa...

Hej! Jag vill gärna vara med och tävla!
Länk ligger uppe redan!
Vad fina saker du gjort! Önskar att jag med kunde göra sådant men jag får njuta av att se andras alster istället!

Ha en fortsatt trevlig onsdagskväll!
Kram ia

bakformen sa...

Hejsan, är med och tävlar om dessa fina vinster.
Deltar med 1 lott (har ingen blogg).

Hälsningar Pia
bakformen@gmail.com

liselotte sa...

Hej! Är gärna med och tävlar, har länkat http://liselottess.blogspot.com/2010/11/mjolkkanna-mm-28-nov.html 2 lotter Mvh liselotte.202andersson@telia.com

Gunilla sa...

Hej, vill gärna vara med i utlottningen
en lott-ingen blogg
gunilla.gustafsson@pp2.inet.fi

Anonym sa...

Jag vill också vara med i tävlingen. Katariina

Sofie sa...

Den är verkligen urläcker den där kannan! Jag deltar gärna, länkar från mig!
Trevlig helg,
Sofie

Anne B. sa...

Jättesöta saker! :) Tar en lott, tack.

Elina sa...

Tack för vinstchansen! Jag har länkat till dig.

Inge sa...

Härligt. Jag vill gärna vinna. Två lotter, tack, för jag har länkat i högra sidpanelen i min blogg: http://nallepuh.blogspot.com/

Yulia sa...

Vill gärna pröva lyckan, två lotter för mig.
Ha en fortsatt fin söndag

/Yulia

Therese sa...

Hm min kommentar försvann, men jag är gärna med å tar en chans på dina fina alster! Skulle förgylla mitt hem och ev den fågelbur jag jsut lagt vantarna på ;-) Eller köksbodet med mjölk till kaffet *ler* Kram Therese - Sockenvägens Söta


bjarstig@live.se

Margot sa...

Hej! Jag vill gärna vara med i din fina utlottning! Länkar med bild från min blogg, för 2 lotter!
Ha det gott!
Margot

AnneLavendel sa...

Jeg er med. Tar 2 lodd :) Kjempeflott blogg du har :)

Ebba sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vardagens guldkorn sa...

Oouups, dottern var visst inloggad när jag gjorde mitt inlägg här ovanför, så jag tog bort det och försöker igen...

Oj så mycket fint!
Jag är gärna med, länkar så klart =0)
Kram Linda
Ps. har en utlottning inne hos mig också om du vill pröva lyckan..

Kari-Anne sa...

Jeg er med på 2 lodd. Linker på min blogg:)

koppfnatt sa...

Hejsan!
Jag vill gärna vara med, men jag har inte lärt mig att länka än, så det får bli 1 lott.
Mvh Åsa

Anonym sa...

Åh, mjölkkannan är en favorit!! Måste absolut delta i din utlottning :)
Trevlig helg till dej!

Maria
hatti_fnatti@hotmail.com

Ewa Pedersen sa...

Hej jag vet inte om det fungera så jag testar igen:D
Jag tyckte att kannan var så jätte fin så jag bara måste vara med om utlottningen..
Länkar din sida på min blogg..
Kramar Ewa pedersen..

fröken kök sa...

denna e jag med i. mjölk kannan var ju så super cool.kanske man fått sina söner att dricka mer mjölk ha ha

jag har länkat oxå:http://frokenkok.blogg.se/2010/november/vinn-hos-nyanser-av-vitt-28-nov.html

frokenkok@hotmail.se

Annas tipsblogg sa...

Är självklart med, vilken härlig mjölkkanna!!!!
Har länkat: http://annastipsblogg.blogspot.com/2010/11/mjolkkanna-o-tyghjarta-eller.html

Jen sa...

Vill gärna vara med, ber gärna om en lott.
Önskar dig en mysig helg
Kram jen

Elina sa...

Åh, va fina saker! Självklart vill jag va me! Har länkat på min blogg för extra vinstchans :D

Hem ljuva hem sa...

Så fina saker du pysslat med, har själv också gjort en del pyssel som vi ska sälja på julmarknaden i morgon. Kul att dekorerar och fixa själv som man vill ha det och det blir ju personligt. Jag vill gärna pröva lyckan hos dig och tävla om de fina vinsterna, länkar från min blogg.
Kram Anneli

Märta sa...

O så mycket fint! Vill gärna vara med i utlottningen. Jag länkar från min blogg och hoppas nu på tur!
Kram! Märta

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Men du... bättre sent än aldrig!
Så klart att jag vill vara med i din fina utlottning!
Länkar och håller en tumme eller två :)
Kram Mimmi

Monika sa...

Jag vill vara med i sista svängen. Fina saker :-) Monika (empty_heart@live.se)

Rosor och Pioner sa...

Inte vill jag missa denna utlottning, så mycket fint. Tar 2 lotter och länkar.
Trevlig första advent.

Anonym sa...

Fina vinster jag är gärna med och tävlar
trevlig advent
gustafsson.yvonne@telia.com

IreneL sa...

Jag är gärna med och tävlar! Jag länkar i min blogg så det blir 2 lotter till mig!
Ha en fin helg! / Irene

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!!!!
Åååå jag vill så gärna vara med!!!!
Kram Agnetha

Felix sa...

Vill gärna vara med och tävla om den söta mjölkkannan! Jag länkar från min blogg, så det blir 2 lotter.

Adventshälsningar
Elisabet

*Jenny* sa...

Jag vill vara med. Länkar på bloggen.

Anonym sa...

Hej!
Hoppas jag inte är för sent ute, att anmäla mig till din utlottning...
En lott.
Ha en trevlig 1:a advent!

Hälsningar Nina C.

prinsesselinn sa...

Heisann.
Så fin den melkemuggen var ;)
Jeg vil gjerne være med i trekningen, og linker gjerne til lotteriet ditt på bloggen min ;)
Tvitvi.

Anonym sa...

Jag råkade ramla in på din blogg. Och njuter av allt ögongodis här.. Oj vad du kan pyssla och göra hemmatrevligt! Jag vill också vara med i utlottningen av dina grejer! Du har gjort ett jättevackert hjärta, verkligen en myspysig dekoration. Och som jag skrattade när jag såg mjölk-kannan! Jag har aldrig sett nåt liknande. Jösses vad den är cool! Jag skulle jättegärna vilja vinna! Hoppas du har en härlig vinter! Hälsningar kisse70@yahoo.se

Anonym sa...

Åh, hoppas jag inte är försent ute, jag vill självklart vara med och tar också två lotter då jag länkar här: http://villduvinna.blogg.se/2010/november/28-nov-vinn-mjolkkanna-hjartan.html

Hoppas på tur!
MAttias, mr22ga@hotmail.com