fredag 26 november 2010

Får man så nära jul?

Hej Vänner,
Hoppas ni mår bra allihop.

Äntligen fredag. Ja så känner jag efter denna mycket tuffa vecka.

I helgen "får vi" ta fram våra ljusstakar och stjärnor igen. Ska bli så himla mysigt...och jag är en energitjuv i december.... jag vet....för jag lämnar alltid alla ljusstakar tända på morgonen så det lyser mysigt när vi kommer hem. Jo jag har hört talas om timer men inte fått aet ur än :O)

Har smugglat in två hyacinter med svag doft hemma. Än så länge nyser inte mannen så håll tummarna för att de får stanna kvar detta år....

Jag har shoppat lite.....


....en underbar ljuslykta i metall....

lite ruffig och sliten...



...och en ny plånbok med tofs :O)

Får man shoppa så här nära jul? Ja tydligen....för detta är inte det enda.....

Ha nu en underbart mysig första advent

stor KRAM
Agneta

23 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Man får alltid shoppa! Och allra helst när man hittar fina saker... Plånboken blev jag extra förtjust i! Och den är väl fullproppad nu så här innan jul?
Kram
MArie

Bitte sa...

Jag tycker att man visst får shoppa före jul... :-).

Hoppas du får en fin adventshelg!

Många kramar
Beatrice

alegni sa...

visst får man shoppa - i synnerhet så fina grejs som du kommit hem med :)
jag har slutat fråga om jag får ;) ;)
väntar med spänning på post från svedala-sverige!
kram och ha en fin adventshelg.
ingela

Kaffe och Mazarin sa...

Klart man ska shoppa!!!:)
Ha en skön helg...Kramiz på dej!!!

irene sa...

Klart man får shoppa lite till sig själv!
Ha en fin helg!

Klem Irene

Roses & Angels sa...

Tja snygging. Visst har jag hittat CHRISTA jackan hihi. Synd bara att man nu inte kan använda den men till våren. Nu är det över för denna gång, reportaget. Ska bli kul att se sen vilka av alla bilder dom tar med. Ja här är det stilla ikväll. Orkar inte röra mig. Nu sitter jag bara här och bloggar med en punsch framför mig. MUMS. Önskar dig en trevlig helg och advent. KRAM

Ett Vitare Hem sa...

Såklart man får shoppa till sig själv ;o)
Ha en fin helg!
Kram/Lena

EM sa...

Shopping är alltid tillåten. Om man inte har ekonomi så kan man fönstershoppa, även på nätet.
Fin ljuslykta. Skulle göra sig hos mig...
kram elsamarianne

Sjabbig men chic sa...

Ja, man får absolut shoppa. Någon måste ju hålla Sverige flytande. Jag behöver också en ny plånbok, den där är jättefin. Måste komma till skott snart. Superfin ljuslykta också!

Kramis Lisa

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Blev lite full i skratt... unnade mig samma lykta för nån dag sedan!

Go fredag på dig vännen!
Kram Mimmi

Birgitta sa...

I morron ska jag också adventspynta här. Ett litet tips till dej angående hyacinten. Trä en genomskinlig plastpåse över den, så försvinner en del av lukten från blomman och du kan njuta av att titta på den.
Ha en skön första advent.
Kram Birgitta

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej!

Vilken läcker plånbok!! Klart man måste få shoppa :))))

Just ljuslyktor av alla dess slag har en förmåga att komma hem till mig;) Gillar din skarpt!

Kram Susanne

LjuvligtLantligt sa...

Shoppa kan man göra när, var o hur som helst! ;)
Var har du köpt plånboken??? Den var cooool!
Kram Git

Vitt hus med svarta knutar sa...

Klart man får shoppa innan jul. Nu är ju butikerna fulla med nya härliga varor inför julen, det gäller ju att fånga det bästa i tid, väntar man till sen är det ju borta. Supersnygg plånbok=) Min plånbok är tydligen i outslitlig material, jag menar det kan ju vara kul att byta nån gång.

Ha nu en fin fin adventshelg! Mycket ljus!
Kram,
Regina

Älskade pion sa...

Man måste ju "belöna" sig lite ibland,eller hur?.;)Ha en trevlig advent vännen. Kram Ulrika

Ellinor sa...

Jag saknar verkligen adventspyntet i år, men får kurera mig med alla andra fina juldekorationer som pryder gator och byggnader runt om i staden.
Hoppas du får en fin adventshelg.
Kram

Therese sa...

Hi hi vilken uuunderbar plånbok, jag har likt Maria Montazami blivitt smått galen i tofsar ;-) Så denna gillade jag, så helt klart att du skulle köpa den!
Kul att du är med i min lilla utlottning.
Önskar dig en verkligt trevlig adventshelg <3 KRAM
Therese - Sockenvägens Söta

Vita huset 28 sa...

Hej klart man får shoppa! Det är ju då bara lite för tidiga julklappar till en själv, fniss

Ha en härlig första advent

Kram Camilla

Hoffmans Design sa...

Man skall alltid shoppa. något roligt måste man ha här i livet.
Jag älskar att trosa i affärer och hitta saker
Ha en skön advent Kram

Jenny sa...

Hej Vännen!
Klart man får shoppa o speciellt till sig själv,hihi;) (jag köpte en dyr Odd Molly klänning till mig själv på nätet igår..måste ju ha nått fint att ha på mig på jobbets julfest nästa vecka:))

Vilken snygg plånbok!

Ha en mysig första advent imorgon!

Kraam Jenny

Skogslyckan sa...

Det är väl alltid tillåtet med shopping! Hoppas inte mannen börjar mysa, för vad vore en jul utan hyacinter... Ha nu en riktigt fin söndag!
Kram Pia

Penseldraget sa...

Men du är väl bara för go du =) nu ska jag känna mig precis som du sa snygg ung rik ...ha ha de sista är en önskan så här i jultider, då skulle jag också shoppa gärnet, fina saker du hittat gilla ljushållaren massor och plånboken var ju kanon...ha en skön 1 advent snygging ;)
kramar

Roses & Angels sa...

Å man tackar för dom fina orden vännen. Ja hon är en lite ängel lilla J och klart haahha hon brås på mig hihi. Ha en fin advent själv. KRAM