söndag 28 november 2010

Är det fler än jag?

Hej Vänner,
Hoppas ni haft en fin helg så här långt.

Igår var vi uppe med tuppen och gav oss i väg till södra sidan av sta'n för sonens tre handbollsmatcher. Jättekul att se hur duktiga de har blivit även om de fick stryk alla matcherna just igår.

Och idag är det 1:a advent och jag har inte hunnit få fram alla stakar än. Är det fler än jag som haft och har lite för mycket just nu?
Men en sak har jag hunnit, eller sett till att hinna menar jag.....och det är att pyssla....
Inspirerad av Marie igen :O) har jag dekorerat tändsticksaskar......
Några med änglar på.....

...och några med tomtar på.....

Den 15e december är jag inbjuden till ett företag här där jag bor på en kväll med lite mingel och försäljning för deras anställda
Därav massproduktionen av dessa :O)
Nu ska jag upp på vinden och hämta lite adventspynt. Tomtar och gardiner får vänta till närmare jul.
I eftermiddag ska jag på glögg&inredningsparty hos en vän. Återkommer med rapport

Imorgon presenterar jag vinnarna i min utlottning.

Ha nu en mysig 1:a advent

Kram

27 kommentarer:

bakom berget sa...

Jag önskar dig en trevlig första advent!
Kram /Åsa.

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!!!!
Å vad söta askar du har gjort!!!!
Å party vad mysigt!!!!
Ha en fin advent!
Kram Agnetha

Signe 1 sa...

wooow vilka fina tändsticksaskar du har gjort, du är så duktig!!!

ha en fin första advent nu och ta hand om dig!

kraam s.

LjuvligtLantligt sa...

Riktigt fina!!
Ha en fin advent.
Kram git

Rostrose sa...

Your matchboxes are great, dearest Agneta! Last year I have decorated my matchboxes, too - and thankfully some of them are left, so I can use them this year :o) I wish you a wonderful advent-weekend, Kram
Traude

Moster och jag sa...

Tändsticks askarna blev riktigt fina! Kanske jag också borde komma igång med lite pyssel.
Trevligt att få åka på glögg inredningsparty.
Önskar dig en riktigt trevlig första advent! kram Maj-Gun!

Belinda sa...

Que preciosidad!! Me encanta como te quedan las cajas de fosforos! Son super originales y elegantes. Me encantan!! :)
Saludos cariñosos desde España
Belinda

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Nä det är inte bara du!
Stakarna och stjärnorna är på plats nu men lite halvkaos i hemmet är det nog allt...
Mannen målar lister och foder i hallen och vi försöker få färdigt till jul.
Ser så där ljust ut...

Fina dina askar vart, får nog ta och glittra till mina lite också...

Ha en go 1a advent!
Kram Mimmi

Roses & Angels sa...

Du kreativa kvinna! Så snygga askar. Har också ett nytt gäng här hemma som man ska ta tag i. Zinkhjärtan hörde jag någon viska om idag hihih. DET är mina akvarellhjärtan vännen men kul att dom ser ut som zink. hihi Kram

Karin - Mina Rum sa...

Ha en riktigt mysig första advent (även om allt inte är klart). Det är ingen idé att stressa, det blir ju jul ändå.
Jag håller tummarna för vinst i din tävling. Kram!

Fröken Fräken sa...

Med allt du knåpar ihop till försäljning, så tycker jag att det är ett under med allt som du dessutom lyckas pyssla ihop till hemmet! Och som sagt, här är det mer stök än snyggt!

Vita Falkens Lantliv sa...

Fin fint pyssel som vanligt. Jag håller med på att göra lite tändsticksaskar.

Ha en skön advents kväll!

Kram Susanne

Birgitta sa...

Så mycket fint du har pysslat nu. Roligt att du vill vara med i min utlottning.
Kram Birgitta

(eddas) sa...

Ja her kommer ei til som ikke har adventastaken klar:)Har drevet med masse hobbygreier her og...vært og solgt på julemarked i dag...blir ferdig med julestaken i morgen:)
kos deg...masse flotte esker du har kreert...
eddaKlemmer

Hem ljuva hem sa...

Så fina askar du gjort, jag har också pysslat med tändsticksaskar som vi sålde på julmarknaden igår. Nu har det blivit efterfrågan på dem så ska göra fler..kul när det uppskattas det man gör. Allt vi sålde är ju till förmån till katterna.
Väntar med spänning på lottdragningen..
Ha en skön första advents kväll
Kram Anneli

AnneLavendel sa...

Nydelige fystikkesker. Ønsker deg en flott ny uke :)

Photo by Maria sa...

Så fina tändsticksaskar.. Man kanske skulle ge sig på att göra någon sådan i år..

Hoppas din första advent har varit bra..

Kram Mia

Viola sa...

Du är otrolig, så många fina askar du fått ihop....jovisst..de tär i hallsoffan vi ska sitta och inta glöggen den 13:e, nu står magen på 7 hörn efter det första julbordet och det smakade så bra, ha nu en skön kväll och ta det lugnt vännen, pussen

Lissboden sa...

Hej Agneta!
Du är absolut inte ensam. Jag ska precis ställa fram ännu en stake, hihi. Det går väl att pynta lite vartefter, eller hur?!?
Må så gott i veckan och stressa inte ihjäl dig!
Kram från Maria

Smultronlycka sa...

Hallå vännen!
Så duktig du är på att hinna pyssla!!
Och så underbart söta askar du fått till:)

Nej du det var svårt att hinna med att få upp stjärnorna här..
Vi blev sjuka lagom till helgen..
Jag som skulle städat heeela fredagen..
Men idag var det lite bättre :)
Det blev lite provisorisk advents städning :)
Stjärnorna är uppe och dammråttorna dansar slängrompa här i huset :)
Får se när de kan dansas ut :)

Hoppas du har det bra och att din dag var mysig!
Snöiga kramar Anna

Skogslyckan sa...

Så otroligt mycket fint du skapat! Jag är en av dem som haft för mycket det sista. Och kommer att ha ca tre veckor framöver, men sen skall här pustas ut. Jag har allt hunnit pynta köket i helgen, blev så mysigt!
Ha en fin start på nya veckan!
Kram Pia

Blåbärs och smultronstället sa...

Hejsan!
Vad mycket fint du pysslar. Det är kul, men man skulle vilja vara mer ledig från det andra jobbet för att hinna fixa till julmarknader...
Ha det gott!
Kram Susanne

Penseldraget sa...

hallo min vän, klart de är schablon jag kan inte måla på annat sätt ;)mejlar dig om spegeln
kram

Mot nya äventyr ! sa...

Hejsan !
Verkligen jättefina tändsticksaskar !!
Lycka till med försäljningen den 15e !
Ha en fin dag !! Kram , Helen :0)

Tessie sa...

Ahh det är hos dig tomteverkstaden är ;)
Vad du har pysslat! Fina askar.

Kram Torparfrun

Kari-Anne sa...

Så flotte esker:) Ha en god dag!

Susanne sa...

Vilka vackra saker du gjort...Ja du man hinner aldrig så mycket som man skulle önska tyvärr..Kram i vintermörkret..Susanne