torsdag 18 november 2010

Jag räddade den....

Hej Vänner,

Hoppas ni haft en fin fredag . Det har jag.....har nämligen gjort en räddningsinsats i dag....

Imorgon ska sonens klass ha "loppis" så jag har tiggt lite saker av mina kolleger. Idag kom en kollega med en papperskasse....jag tittade inte i den utan tackade såå mycket men då lyfte kollegan upp....



...den här underbara gamla klockan och sa att "jag bytte batteri i den för jag hade ändå såna hemma"....

Jag tog naturligtvis klockan i förvar...någon var ju tvungen att rädda den från "loppispåsen"



Den är jättefin i verkligheten. Bilderna är tyvärr lite mörka....

Ha en underbart mysig fredag alla rara och håll utkik hos mig för jag tänker ha en liten utlottning snart igen

Sköt om er

Kram

15 kommentarer:

annika sa...

Ja, det var tur att du kunde rädda den.
Hoppas att ni får mycket sålt på klassloppiset.
Ha en skön fredag
kram

Lilli sa...

Oh, en så jättefin klocka! Och så ovanlig, eller hur? Har aldrig sett en sådan klocka förut, men du är nog mera van vid äldre saker :) Det är säkert ett fynd. Ha en riktigt bra helg!

Lantligt i smultronbacken sa...

Jasså, så du grävde själv lite i loppiskassen innan :)

Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken tur du hade! Klockan var ju härlig... och med plats för kort och allt...
Kram
Marie

Elsa och Helena sa...

Hej Vännen! Dylik klocka har jag aldrig sett! Den är underbart fin, tur du kikade i kassen...

Du har mail:)

KRAMAR

Så Vitt Jag Vet sa...

Alltid lika skoj att höra av någon!
Du gjorde nog ett kap
när du tog hand om klockan.
Kram
Sanne

Cajsas Faster sa...

Så du var hos Viola, då såg jag dig där!
Trevlig helg// Marie

Hoffmans Design sa...

Det gjorde du rätt. Den var kanon fin.
Ha en bra fredag och helg
Kram

Cc sa...

Madre mia, vilken skönhet. Den var verkligen vacker, sncka om att rädda en dyrgrip. KRam

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fin klocka, verkligen ovanlig. Ibland har man tur när man har första tjing=) Lycka till med loppisen, hoppas klassen får ihop mycket pengar.

Kram,
Regina

Pia sa...

Hiiiisnane vacker klocka!

Kraam!

Penseldraget sa...

Wohooo vilken räddning ,så vacker klocka och ovanlig...kikar in för att önska dig en skön helg
kram från spöket labolina ;)

Viola sa...

Den dära stod det VIOLA på...lyllos dig som fick fatt i denna...:) och nu trär du väl pärlor för glatta livet, puss på dig

LjuvligtLantligt sa...

Den var sååå vacker.....!
Kram Git

Ellinor sa...

Hur kan man ens komma på tanken att skänka bort den - så fantastiskt vacker.
Tur att du tog den i förvar.
Kram