lördag 18 juni 2011

Luffarschack

God morgon Vänner,

Hoppas att ni har haft det bra i helgen. Igår hade vi strålande sol här men idag är det regnigt och bara 13 grader varmt.

Nu ska jag visa er mitt underbara luffarschack som jag har köpt av duktiga Camilla. Jag har inte kunnat visa er det tidigare då jag köpte två varav ett var en present.....man vet ju aldrig om ens vänner tittar in här.


Spelpjäserna är så underbart söta.....


Små charmiga hjärtan.....


...och gulliga rosor :O)



Detta fina ska stå på ett bord ute i min trädgård...ni kommer med all säkerhet att få se det igen när det är på plats.


Ha en fin söndag alla rara. Själv är jag på språng igen...idag ska jag vara "mattant" på Eken Cup.....lunchpasset :O)


kram Agneta

28 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var det finaste luffarschackspel jag sett, så fint och ha stående ute på ett trädgårdsbord.
Den perfekta presenten.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Vilket härligt luffarschack, bara så fint.
Kommer med all sanolikhet pryda sin plats hos både dig och din vän.
Ha en bra dag och lycka till med serveringen, kram Ing-Britt

Viola sa...

Hej du...har du sett något igen...har redna sålt ett par här på bloggen sedan jag visade dessa kronor :) kostar 179 och har en nu i glashuset, döööfin, så nu har du något att fundera över...hur blev det med duken...puss på dig, darlingen

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket gulligt litet spel du fått fatt i!
Det går jättebra att jobba, jobbar på ett boende för funktionsförhindrade, ganska tungt medicinskt men jag tivs så himla bra!
Ha en härlig söndag!
Kram/Lena

Torpliv sa...

Fin present och härlig dekoration till trädgården! Lite nyfiken på att gjuta i betong (gissar att det är betong), men det krävs nog en hel del övning innan man kan göra så fina saker! =)
Ha en bra dag!
Kram
Petra

Älskade pion sa...

Skitsnyggt.Ska försöka göra lite saker i betong nu i sommar,ni kanske får se resultat här på bloggen......eller inte.;)Kramar Ulrika

Camilla sa...

Känner igen det där ;) Hoppas att det blir bra hemma hos dej och det tror jag absolut att det blir!!
Gårdagen förlöpte bra med kursdeltagare, de gjöt flera betongprodukter. På onsdag får de komma åter och se på resultatet!
Sköt om dej!
KRAMAR

mammaxtre sa...

Men så fint. Vad roligt att ge bort i present tänker jag. Och, fint att ha själv.

Eken cup denna fantastiska cup. Måtte ni bara slippa detta eländiga regn.

hemma hos lilla mej sa...

Åååå bara så himla fint luffarschack.Kanon läckert.Hoppas att vi får se bilder från dej senare.Ha nu en skön söndag på cupen vännen.Kraaaam Rita ♥

Bella sa...

Ååh, vilket fint luffarschack!!

Hoppas du har en skön söndag

Kram Bella

Photo by Maria sa...

Urgulligt luffarschack.. Perfekt att sätta sig och spela i skuggan varma sommardagar..

Kram Mia

Roses & Angels sa...

Vilken fint luffarschak =). Hihi nu finns det fler motiv av bokmärkena ute. Har fått en beställning på både kort och just bokmärken till Boden så det är bara att böra skriva ut. =). Hörs hoppas du inte regnat bort. KRAM

Cajsas Faster sa...

Trevligt med spel! Och särskilt när de är snygga att se på också:)

Ha det så bra det går i regnet.

Kram marie

Så Vitt Jag Vet sa...

Ett likadant kunde man ha... Så vacker och fyller en funktion !
Kraam
Sanne

Mjuka sa...

men oj vilket sött luffarschack!! Man blir väldigt inspirerad att göra ett eget.
Må så gott!
Kram Malin

kathas kortmakeri sa...

Hej!
Ja mitt har varit både till glädje för ögat och hjärnan hela våren.
Men jag brukar konstigt nog inte vinna!!!

Kram Katha

Vita små hjärtan sa...

Ååå vad fint!!!! Annorlunda vill jag lova!
Kram Agnetha

Anna sa...

Så jättefint!!!
Bokmärken skickar jag så gärna!:) Postar idag!
Kram Anna

Lyckoslanten sa...

Vilket fint luffarschack! Något för sommaren! Tack för att du deltar i min utlottning! :o)

Pia sa...

Helt underbart! Vill också ha!!!! Och så en så rolig sak i trädgården!

Kram!
-Pia-

Riitta Sinikka sa...

Hi! I love all your thinks here!! Best regards, Riitta Sinikka.

Smultronlycka sa...

Hej vännen!

Men åå så läckert det var!!
Och så kul med rosor och hjärtan som spelpjäser :)

Hoppas allt är bra med dig!
Ta hand om dig!
Kram Anna

Bitte sa...

Vilket otroligt sött luffarschack! :-) Det pryder sin plats, vart man än har det.

Önskar dig och de dina en riktigt fin midsommar! Åker ni till stugan? :-)

Många kramar
Bitte

Maria sa...

Kikar in för att önska en skön SOMMAR ♥
Kramar från Maria

Lissboden sa...

Jättefint luffarschack!
Jag tittar in och vill önska dig en GlAD MIDSOMMAR!
Kram/Maria

Lilli sa...

Ett så vackert luffarschack! Har aldrig sett något sådant :) Annorlunda och roligt. Ha en riktigt fin helg!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hallå tjejen! Hörde ditt meddelande på telefonen precis nyligen, villinte ringa nu, det är så sent... Telefonen har varit urladdad, och jag har intemärk det :)) Där ser du hur mycket jag pratar i telefon:))
Jag mailar till dig på nyanseravvitt-mailen.
Kram
Marie

Anonym sa...

Jättehärligt tips som man kan göra! har aldrig sett någon sådan tidigare.

enkla nettan