måndag 27 juni 2011

Då var det dags för det roliga....nästan

Hej alla rara,

Hoppas att ni har haft en fin dag. Solen skiner och det är underbart ute. Tyvärr jobbar jag fortfarande men det är i allafall mycket lättare att komma upp när det är vackert väder....

Kommer ni ihåg min "busskur"? Nu är det dags för det roliga tänkte jag i helgen och skulle börja skruva upp hyllor att ha fina saker på. Då säger mannen i familjen "sätt inte upp för mycket nu. Tänk på att vi ska måla det en gång till"........... :O( tänkte jag men lite fick jag iallafall "fiffa"....

Om ni tittar noga ser ni min fina stationsklocka uppe i högra hörnet :O)

Och en skylt som står på ryggstödet nu men som ska upp på väggen. När vi har målat en gång till alltså :O)


Budskapet är solklart :O)


Nu ska jag pyssla lite. Är ensam hemma så jag gör precis vad jag vill. Äter vad jag vill och inga avbrott i pysslandet om inte jag vill det :O)


Sköt om er


Kram Agneta

24 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Såå mysigt det blir! Skulle kunna tänka mej att sitta där och bara njuta...hihi...
Önskar dej en fortsatt mysig kväll..när du gör precis vad du vill...:)
Kram Annika

Så Vitt Jag Vet sa...

Eran busskur ser nog så mysig ut... Ligga där och läsa en bok kunde kännas rätt...
Kraam
Sanne

Mjuka sa...

Åh det ser helt underbart ut!! VIlken mysig plaTS!!

Kram Malin

Systrarna Hjertén sa...

Hmf, alltid dessa "måste-göra-först"-saker!! ;D

Ser ut att bli supermysigt i alla fall!!

Mvh
Frida

Cecilias kreativa sida sa...

Så mysigt! Ska bli spännande att se se när din hyllor kommer upp!
Ha en skön kväll!
Cecilia

katha´s kortmakeri sa...

Där skulle jag gärna slå mej ner och vänta på...
Den klockan känner jag igen.

Ha en skön kväll!
Kram
Katha

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla mysigt ser det ut.Ta ett glas vin och surra och skratta Äta god mat fika.Ja bara så himla fint.Ha en skön kväll goa vännnen .Kraaam Rita ♥

Anonym sa...

Åhh, vilken underbar busskur! Ligger men där och väntar, önskar man nog att bussen var väääldigt försenad. Har ni byggt den efter soffans mått, eller hade ni tur att hitta en soffa i precis rätt size?
Väldigt fint och inbjudande ser det ut i alla fall.
Hoppas du har en fin sommarvecka! Kram från Åsa. Bakom berget.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Klart jag kommer ihåg din busskur! Den är sååå mysig och jag har ju min holk...som börjar bli något helt annat=) Ska pyssla lite där under kommande kvällar, sen kommer det nog lite bilder.

Ha det så kul nu när du får pyssla ifred!
Kram,
Regina

Sussi sa...

Vilken fin "busskur" Gillar verkligen dina plädarna du har där...Vart kommer dom ifrån?

Anna sa...

Men så FINT det blev!!
Vi har också ett fristående uterum som såg rent ohyggligt ut. Vi kallade det "cykelskjulet" och planerade t.o.m att riva...Men förra året satte vi upp liggande råspont som jag målade med vit linoljefärg, det blev riktigt bra! Men fiffet...Jag väntar på att sambon ska vända de hemska mossbevuxna danska sjöstensplattorna upp och ner så betongsidan kommer upp, SEDAN ska jag ta tag i att göra det trivsamt där! Som det ser ut nu har jag NOLL inspiration...
Kram Anna

Photo by Maria sa...

Eran uteplats är så fin så man dör.. Den hade jag gärna kunnat flytta till vår trädgård ;)

Vad det gäller kameror så finns det ju en massa att välja på men ett par tips kan jag ju komma med.. Vet ju inte vad du tänkt för prisklass men en Canon EOS 1000D är en hyfsat bra kamera till ett bra pris (ca 4000:- med objektiv) en bra nybörjarkamera.. Vill man gå ett steg till så finns ju Canon EOS 1100D som ligger på ca 5000:- med objektiv.. Och ännu ett steg upp så har du Canon EOS 550D för ca 7000:- med objektiv.. Jag tror att vilken som av dessa skulle funka till smyckesplåtning.. Men om du känner att du är jätteintreserad av att fotografera så hade jag nog valt den dyrare med mer megapixlar och en snabbare kamera.. Objektiven är ju det viktigaste men man kommer långt med de som sitter på när man köper ett kit..
Nu kan jag inte jättemycket om kameror men hoppas jag kunde hjälpa dig lite..
Nikon har likvärdiga men jag har aldrig ägt någon Nikon så jag vet inte vad jag skulle valt av deras..

Ha nu en fin tisdag..

Kram Mia

alegni sa...

ojojoj, så fint! det där väcker ett enormt habegär trots att vi redan har flera skyddade sittplatser på vår gård. jag ska nog visa bilden för min gubbe i alla fall ;)
kram
ingela

Änglar & Hjärtan sa...

Åh vilken fin blogg jag hittade här! Har lagt till mig som följare hos dig! Fint och inspirerande!

Vilken underbar uteplats!

Ha det gott i sommarvärmen!

//Alexandra

Snögården sa...

Vad läckert, avis igen har inget sådant ännu.
Kram

Änglarnas hus sa...

Åååå vilken underbara "Busskur"..jag förstår att det kliar i fingrarna och att du vill komma igång med det roligaste..piffandet!!

ha en bra dag!! Kramis Sanne

LjuvligtLantligt sa...

MY GOD VAD FINT! Var har du hittat stjärn-plädarna???? (vill ha...)
Kram Git

LjuvligtLantligt sa...

Ja du får jättegärna kolla upp det, för de var sååå vackra!
Kram Git.

Louise sa...

Där skulle man bra gärna sitta och vänta på en buss som aldrig kommer ;) Härligt!!

Elsa och Helena sa...

Hej Vännen! Det var den finaste busskur jag sett, sätter mig med de andra bloggarna och väntar på bussen...under tiden hoppas jag skylten håller vad den lovar:)

Armbandet kom idag, TACK...mailar dig.
KRAM Helena

Elsa och Helena sa...

Ps. En eftermiddag i Köpenhamn låter i mina öron väldigt lockande. Ds.

Petra-Lantlig Charm sa...

Vilken mysig och fin uteplats!! Hade inte tackat nej till ett par drinkar därinne :-)

Ha en skön kväll!

Kram Petra

Unknown sa...

Din busskur är väldigt inbjudande redan så jag kan tänka mig att efter lite piff av dig blir den oemotståndlig.
Härlig skylt du har hittat, får man fråga var du hittade den?
Ha de gott, kram Ing-Britt

Fröken Fräken sa...

Busskur? Jag ser ett charmant ställe att hänga på alla härliga sommardagar och kvällar. Och man måste ju faktiskt få prova lite piffning innan nästa lager av färg ska på.