fredag 17 juni 2011

För första gången på 7 år....

Hej alla rara,



Solsken imorse på "powerwalken" men nu regnar det :O(. Tråkigt för idag börjar Eken Cup (utomhusturnering i handboll).


Och det är faktiskt ett typiskt väder för denna helg. Idag är det dags för Vätternrundan igen och för första gången på 7 år ska inte jag cykla de 30 milen runt vackra Vättern.


Bild från www.vatternrundan.se


Cykla i blåst och kyla, i regn och rusk.....nej istället ska jag stå och heja på sonens handbollslag. Visserligen i regn och rusk men jag kan ju gå in mellan matcherna. Svårt att göra när man har 30 mil framför sig.....



Så med detta lite udda inlägg önskar jag er en underbar helg. Njut av livet alla rara.....Sköt om er


Kram Agneta

14 kommentarer:

EM sa...

Cyklar runt den vackra Vättern är nåt som man borde göra. Jag cyklar inomhus, jag.
Vi brukar ta den rundan med husbilen, tänkte ta en tur i helgen. Men så blir det byte av bromsar på jeepen istället, hemma i garaget. Nu skiner solen, men det har regnat som bara den imorse.
Men sommaren är väl förhoppningsvis inte slut ännu, så vi får vår egna lilla Vätternrunda med "skeppet".
kram elsamarianne

Anonym sa...

Nu har det börjat regna hos mig oxå och det blåser halv storm. Nog hade det varit trevligt med en cykeltur, men jag kryper nog ner under filten istället och kurerar min onda hals.
Hoppas du får en jätteskön helg!
Kram Åsa. Bakom berget.

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt att kolla på sonen när han spelar.Än cykla Vättern runt i regnväder.Vad söt berlock .Gör du dom på beställning.Bara så söt.?Ha nu en mysig fredag rara du .Kraaam Rita ♥

Unknown sa...

Cykla runt välle jag inte ens klara i de bästa väderförhållanden, du är duktig som gjort det så många ggr.
Att häja på sonen och hela laget är ett riktigt bra val. Skönt att åtminstånde kunna ta skydd under ett paraply.
Ha en bra helg, kram Ing-Britt

Anonym sa...

Säger lycka till. Har själv en som cyklar hoppas det går bra för han.
Ha själv en kanon helg Kram

Fröken Fräken sa...

Jag nöjer mig med att cykla till och från jobbet. I strålande solsken! :-D Trist om ni måste spendera hela turneringen i regn, vi får hoppas att det vänder!

Camilla sa...

Mina äldre bröder är hurtiga och skall cykla, men jag skall inte göra det ;) o skulle aldrig kommit runt så tur är väl det!!
Själv skall jag ha betongkurs i morgon, hoppas det inte ösregnar så här som det gör nu då!!!
För övrig är det semester som hägrar =) Ha det skönt i helgen!!
KRAMAR

barbrok sa...

Oh hjälp, cykla 30 mil?? Skulle inte orka en tiondel! Ha en bra helg
Kram
Barbro

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vättern runt låter lite häftigt, men jag har i alla fall cyklat Glan Runt, men det var längesedan nu... Men man får väl leva på gamla meriter, eller hur :))
Kram
Marie

Viola sa...

Inte avundsjuk på dom som ska ta sig runt i detta väder...hej på du istället och ha en fin helg, puss från darlingen

Stina sa...

Här har vi ett äkta trökväder. Kram till dig du goa.

Photo by Maria sa...

Vad impad jag blir över att du cyklat Vätternrundan så många gånger..

Hoppas det gått bra för sonen i handboll och att det inte kommit allt för mycket regn..

Ha nu en fin lördag..

Kram Mia

Roses & Angels sa...

OJ skulle aldrig klara av vätternrundan hihi. Gick det bra på handbollen? Underbara färger på dina smycken. Tack rara du jag ska nog göra bestick etiketter till dessa och ha mina fina bestick i, du har rätt. Ha en fin dag kram

MårsArt sa...

Här har Vätternrundan passerat idag.
Hjälp, så fort en del kör! Det är verkligen TÄVLING för vissa!
Mötte tre stora klungor med 100-125 cyklister i varje och med följebil i täten som tutade ilsket. Men det är kul och festligt att titta på alla duktiga som cyklar.
Handboll är inte heller fel att titta på. Jag spelade själv en gång i tiden. Nu får jag titta på barnbarnens matcher.
Ha en skön helg,
Agneta