torsdag 2 juni 2011

En hel del

God morgon Vänner,



Hoppas ni har det bra. Jag har hunnit med en hel del sen vi "sågs" sist. Förutom att blogga då men tiden vill inte riktigt räcka till.



Jag har till exempel hunnit med att baka muffins.....


....och att köpa nya skålar i läckra färger


Och att utöka min samling med GreenGate muggar....



Vad jag tyvärr också hunnit med är att tanka bensin i en av våra bilar. Vad är det med det då undrar ni? Jo bilen är en dieselbil :O( så detta betydde bärgare, verkstad för tömning av bensin och byte av filter mm och en nätt kostnad på ca 7000 kr ......plus kostnader för bensinen och ny diesel.....nåja nu är allt frid och fröjd igen. Både med bilen och med sambon om ni förstår vad jag menar hm......



Ha nu en underbar dag alla rara. Sköt om er.

Kram Agneta

23 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses det som du gjorde med diesal har även jag gjort. Tur att jag hade en pappa som hjälpte mej. Men vilken katastrof men så går det när man drömmer måste skylla på det.
Ha en kanon helg.
Kram hoffmansdesign

Älskade pion sa...

Oj,blev ett dyrt "litet" misstag det där.;)Tur att gubben är lugn nu.;)Vad mycket fint du har handlat.ha nu en riktigt skön ledighet.Kramar Ulrika

hemma hos lilla mej sa...

Ja ditt lilla misstag blev inte billigt.Tur att mannen är lugn nu ialla fall.Vad mycket fint du har handlat.Smarriga muffins.Ha nu en härlig och skön ledighet vännen.Kraaam Rita ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kan tänka mig att du frös till is precis när du kom på att det var bensin, blir utgifter man inte räknat med. Men annars har du hunnit köpa jättefina skålar och muggar.
Ha en härlig långhelg
Kramar
AnnaMaria

Lissboden sa...

Oj, vilka fina saker du införskaffat men vilken otur med bensinen:(( Trist kostnad förstås nu i semestertider. Vi har istället köpt nya kyl och frys så det blev inte heller billigt.
Vad kul att du postar lite till mig idag. Jag har annons i Evelina-tidningen imorgon och då brukar det röra på sig lite.
Har du möjlighet att skicka med lite resårband till ett armband jag behöver trä om vore jag väldigt tacksam.
Ha det gott!
Kramar från Maria

Therese sa...

Hi hi ja du tur att gubben återhämtat sig, min skulle varit illa däran ett bra tag ;-) För jag har varit nära att göra samma misstag å oj, så han predikade då *fniss* Fint porslin. Många kramar <3

Unknown sa...

Inget roligt misstag även om ett litet flin kom på mina läppar när jag läste ditt inlägg ;).
Skönt att både gubbe och bil är lugna nu. Kan bara tänka mig hur arg min man skulle blivit.

Vilka härliga skålar du köpt ja muggarna var ju oxå fina. En kopp kaffe ur dom och en av dina muffins till skulle jag inte tacka nej åt.

Ha en bra helg, kram Ing-Britt

Anonym sa...

Vilken skräck! Den typen av oförutsedda utgifter är verkligen inte kul. Lite lättare att ta "utgifterna" för de fina skålarna och muggarna.

Ha en fin dag!
Kram, Karin (MinaRum)

nattugglan sa...

men voj skitt säger jag bara,, men en olycka kan ju hända så fort..man tänker inte efter o så är de hänt..Grattis till din vinst..

Anonym sa...

O fy, vilken otur. Hemska tanke...får bara inte hända. Det är verkligen illa om man får in bensin i dieselmotorn...Dyrt blir det också. Och hade du startat så hade det blivit ännu dyrare...hua hua.
Fina saker har du hittat, är också förtjust i pastelliga skålar.
kram elsamarianne
http://elsamariannes.blogspot.com/

Ardisia sa...

Aaaah, gaaah, stackaren!Men du är nog inte den första kvinna som tankar fel bränsle ;) Trust me, jag veeeet ;) Synd att det blev så dyrt :S

Vackra saker har du inhandlat (trötshopping antar jag ;). Greengate har så mycket fint & somrigt tycker jag!

Ha en underbar helg nu & njut av försommaren :)
Kram Mia

Lantligt i smultronbacken sa...

Oj, du har då hunnit med mycket du. Så läckra muggar från Greengate, avis. Väntar på att få hem två som premie från Isabellas tidning och det ska bli spännande och se vilka som kommer.

Kan tänka mig att maken mådde sämre än bilen. Det brukar vara så.

Kram Teres

Louise sa...

det där är min skräck just nu eftersom vi förra veckan bytte till en dieselbil...;( Fina inköp du gjort!

Anonym sa...

Oj då.. Det där var ju inte så kul, med bensinen.. Man får ju inte in en dieseltank"kran" i en bensinbil men tvärtom går ju :-( Inga roliga pengar, dyrt nog ändå att tanka..

Så snygga skålar du har köpt.. Me like..

Ha nu en fin kväll..

Kram Mia

Ps.. Tävling hos mig om man vill:-) Ds..

http://nattmia.blogspot.com

Vitt hus med svarta knutar sa...

Å kära du, jag blir alldeles kall när jag hör om eländet. Ofta har vi haft både bensin- och dieselbilar samtidigt och då har jag varit tvungen att som ett mantra upprepa "vad har jag för bil idag, jo det är den med bensin" för att inte göra misstaget. Gubben skulle bli tokig om jag gjorde fel. Var det de goda muffisarna som gjorde att maken lugnade ner sig???

Önskar dig en skön avslutning på veckan och en riktigt härlig helg!
Kram,
Regina

Mormors gård sa...

Hej!
Vad roligt att höra av dig igen!!
Misstag händer för oss alla, även för karlarna. De bara eldar upp sig så tusan då det gäller bilar ;)
Vilka fina somriga skålar och muggar du shoppat, perfekt för efterrätt under parasollet :)
Ha en fin helg!
Krams, Jessica

Anonym sa...

Åh det där klassiska misstaget som man kan ha mardrömmar om;) Skönt att sambon mår bra nu iallafall;)

Helt underbara skålar, underbara färger och muffins ser helt ljuvliga ut.

Önskar dig en skön kväll

Moster och jag sa...

Hoppsan... så kan det gå. Men bra att det är fixad igen.
Många härliga saker du inhandlat.
Jag MÅSTE verkligen komma ihåg att beställa smycken i helgen.
Ha det bra! kram Maj-Gun!!

katha´s kortmakeri sa...

Lilla vän så det kan gå.... Men kör nu vidare i livet med liv och lust.
Muggarna ger mej vill ha känslor.
Å även jag fick goda muffins i hagen idag.

Kram Katha

Torpliv sa...

Dina muffins ser fantastiskt goda ut! Men vilken otur med bilen...tur att det löste sig iallafall...

Har letat i webshopen efter dina söta änglaberlocker, men inte hittat dem. Går de att beställa? Vilka färger finns och vad kostar de?

Hoppas du får en härlig fredag!
Kram
Petra

Hammarsbacken sa...

Oooops... Låter som något jag skulle kunna lyckas med. Ja, vad säger man, shit happens... Tur att allt är frid och fröjd igen iallafall. Älskar färgerna på skålarna du visar. Fiiina!
Kram Sonja.

katha´s kortmakeri sa...

Hej igen!
Ville bara säga godmorgon å grattis såg att du vunnit!
Kram

Smultronlycka sa...

Hallå på dig vännen!

Nu var det längesen jag var in till dig!

Åå vad du gör fina smycken!!
Jag provade på silversmide förra helgen.
Det var min vän C med bloggen Längtan i Vitt som vi hade möhippa för och då var vi på silversmide.
Jag gjorde ett hjärta som min mamma fick på alla hjärtans dag.
Om du går in på C:s blogg så ser du det fina smycket hon gjorde :)

Så du har varit i Motala..Vi ska dit v 31.
Vi ska på bröllop så vi har hyrt en stuga i Varamon en vecka.
Det är ju så underbart där.Nästan som utomlands.

Jag såg att du haft krångel med blogger.
Jag har det hela tiden.
Tror det är mycket virus med blogger.
En gång när jag var in på en inrednings blogg så kom det porr annonser i den!!
Ibland när jag gör inlägg så händer det så konstiga grejer med texten.Den markeras,markören hoppar hit o dit.
Och nu blir det mellanrum på textraderna..
Så trist..
Funderar nästan på att byta bloggställe!

Jag hinner inte med bloggen så mycket nu..

Måste passa på att njuta av min lillprins innan jag börjar jobba igen (15/8)..
Och så övrig tid åt till att plocka o städa och nu är man ju ute och njuter av vädret..

Hoppas du har det bra!
Ta hand om dig!
Kramar Anna