torsdag 2 september 2010

Gjorde en stor också....

Hej alla rara,

Hoppas ni mår bra. Vilket konstigt väder vi har haft idag. Ena stunden strålande sol och nästa regn.

Nu börjar "min" årstid.... oktoberbarn som jag är....hösten är för mig långa promenader i klar och frisk luft. "Boa" in sig hemma och mysa med god mat och tända ljus......

På tal om ljus.... i ett tidigare inlägg visade jag mina söta små tändsticksaskfodral i trä. Nu har jag gjort ett stort också som ska få ligga framme....



Så bra med dessa fodral. Bara att byta ut asken när den är tom....



Baksidan är stämplad som krukan i förra inlägget så den slipper ni se :O)





Här är ryggen....så man ser vad den ska användas till....



Och här ser ni den på plats i ljuslådan.....

Ha nu en fortsatt fin torsdag alla rara

Kram

29 kommentarer:

(eddas) sa...

Kjempesøt er den....
ha en kos kveld
eddaKlemmer

hemma hos lilla mej sa...

Ååååå vad gulligt.Gör du dessa på beställning.Vad sockersött.Vad duktig du är Ha en fin dag vännen Kram Rita ♥

Skogslyckan sa...

Jättefint du gjort, alltid lika kul att se vad du hittat på... Jag är dunderförkyld och har feber..inte så kul precis...
Kram Pia

Hege sa...

Kan du inte fixa lite fin-väder där uppe?. Jag kommer upp och springer lite till helgen.
/H

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!!

ååå så ljuvligt vackert!!!

Kramizz Nilla

Moster och jag sa...

Du har pysslat så fint igen.
Här är det verkligen höstväder i kväll, grått och regn tunga moln. Nu måste nog ljus tändas så jag piggnar till.
Ha det bra! Kram Maj-Gun

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad fint du pysslar!
Grattis får jag säga oxå, såg att du vann en bloggtävling! (fast jag kommer inte ihåg hos vem just nu:))

Kraam Jenny

EM sa...

Sån fin tändsticksask. Perfekt att bara byta ut när det är tomt i asken.
kram elsamarianne

Pia sa...

Kan du inte visa hur du gör dessa skönheter, step by step?! Jag förstår inte hur du bär dig åt, med ryggsidan t.ex?! JÄTTE SNYGGT!!!

Kraamis!
-Pia-

Lilli sa...

Väldigt fin askar! Och så vackra foton du tar på allt. Du arrangerar dina saker så jättebra :)
Här har vi haft vackert sensommarväder med
+ 17-18 grader och sol från en molnfri himmel. Vi fikade på stranden i eftermiddags :) Ha det så gott hos dig!

Änglarnas hus sa...

Så söta fodral..du är bra fiffig du!!..har själv lagt ner möda på att piffa till askar..men de förbrukas fort..

ha en härlig helg!! Kramis Sanne

hemma hos lilla mej sa...

Du är ju bara så gullego.Vad tar du för en sån sötis ?Kram Rita ♥

Sirpa sa...

Vad fin den blev!
Har en fin fredag!
Kram Sirpa

Photo by Maria sa...

Så fin den är.. Mycket vacker..

Ha nu en riktigt bra fredag..

Kram Mia

Hannis sa...

Halloj där!
Men vilken fin kruka du fixat till!
Och asken också.
Så snyggt så.
Jag fick pyssellust direkt!

Ha en fin helg/
Kram Hannis

Stina sa...

En stor kram till duktiga kråkan.:-) Stina

Penseldraget sa...

Åhh så himla söt och så himla praktiskt =) nu när de snart är dags för ljusens tid. önskar dig en skön helg
kram pia

Photo by Maria sa...

God morgon!!
Nä vad tråkigt att den böjt sig :-( Vill du så skickar jag en ny, får komma på ngt annat sätt att slå in den på..
Annars använder jag billackspray och sedan en klarlack över det..

Ha en bra fredag nu..

Kram Mia

Photo by Maria sa...

Glömde..
Klart du får hänvisa till mig, säljer gärna fler bokvilor :-)

Kram igen..

Älskade pion sa...

Duktig du är da.;) Såååå fint.Ha en riktigt mysig helg vännen. Kramar Ulrika

Vita huset 28 sa...

Hejsan va duktig du är, verkligen superfin mot en vanlig ask.
Ha en skön hösthelg.

Ps missa inte min utlottning
Kram Camilla

Lissboden sa...

Vad mycket gulligt du gör Agneta!
Ha en fin höstig helg!
Kram från Maria

bokhyllan sa...

Ååå, så fina fodral!
Ha en fin fredagkväll.

Livet på Berget sa...

Snyggt!
Alltid lika kul att kika in här och se vad du hittat på. Passar på att tacka för all inspiration och glädje du sprider!
Kram
/Sara

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!!!!
Å så jättefin ask, vad duktig du är att få till allt...
Kram Agnetha

Viola sa...

Hej säger en totalslut VIOLA, jissis vad folk vi haft och ett och ett annat hjärta har fått nya ägare..hoppas helgen varit bra, vi plingar i veckan, pussen

Jenny sa...

Hej Vännen!
Oj, vad duktig du är som springer 12,5, en annan är helt slut efter 5km,hihi! Nu blev jag nyfiken på varför du "måste" springa så långt;)

Kul att du ska till Alingsås imorgon! Har du tid över så missa inte Balders Hage, uuunderbar butik!!

Kraam Jenny

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fin tändsticksask eller fodral. Jag kom på att jag ska göra lite nya tändsticksaskar, det går ju åt lite stickor nu när ljusstakar och ljuslyktor kommer fram igen.

Ha det gott!
Kram,
Regina

Inspiration i vitt sa...

du är att en riktig pysslerska du Agneta, så fina saker du gör att pryda bordet med.
Ang boken Lev Vackert som du frågade om så har jag tyvärr inga böcker hos mig just nu så du får beställa dom någonstans. Om du går in på www.vitromantik.blogspot.com så hittar du massor av återförsäljare. Kram på dig/Ingela.