måndag 27 september 2010

Cypern - solens ö

Hej alla rara,
Idag tänkte jag visa lite bilder från vår semester men börjar med att tacka för alla otroligt fina hälsningar angående min klassiker. TACK snälla. Det gör mig så glad.
Vi kanske är tråkiga som alltid hamnar på Cypern men när man åker så sent på hösten som vi gör så vet man att det alltid är fint väder på solens egna ö


Kristallklart och turkost vatten på Nissi Beach. Nissi är ett riktigt partyställe med miss wet t-shirt tävling och allt möjligt tokigt men man måste ju inte hänga precis vid den baren....

Jag var inte med och inte dessa strandraggare heller :O)


Söt va......eller kanske inte men ändå så häftigt att de kom så nära


Men den här dykaren är väldigt söt både med och utan cyklop :O)
Och vackra blommor som fortfarande blommar....


En vecka med 35 grader i luften och 29 i havet. Tempot har varit zzzzzzzzzzz och andningen har kommit tillbaka i normal nivå. En utflykt hann vi med och restaurangbesök både till lunch och middag. Precis som det ska vara på semestern...eller hur....

Ha en fin måndag kväll sötnosar
Kram Agneta

23 kommentarer:

Joyforhome sa...

åhh underbara sol :) jasså är det där den tagit vägen :P lite närgången pippi kanske och lite för stor för att man ska tycka den är gullig ;)

Kramar Malin

Mia sa...

Åh så härligt jag vill också till värme sol och bad.
Tänk att djur kan bli så tama att de går runt bland människor helt oberörda.

Trevlig kväll
kram Mia

Roses & Angels sa...

Å så vacker färg på vattnet. Ni har njutit i fulla drag och jag måste säga att jag skulle kunna ge allt för att komma dit även om det bara är Cypern! Skönt det var ni väl värda en fin semester med sol och bad. Kram och välkommen hem

Susanne sa...

Som jag längtar när jag ser dina bilder..
Värme :)
underbart..Kram Susanne

Vita Falkens Lantliv sa...

Gud så underbart!!! Vill så gärna komma iväg jag med.

Kram susanne

Fröken Fräken sa...

Det är ju skönt att åka till ställen där man vet att semestern blir lyckad! En av mina kollegor åker till Turkiet nästa vecka, och vi suckar av avundsjuka ;-D

Viola sa...

Vill sig inte ikväll,,,,,försöker igen då..ser underbart ut och detta var nog välbehövlig semester, skillnad mot höstblåst och mössjakt, vi höres, kramen

Hoffmans Design sa...

Härligt ser det ut. Gott ni måste ha haft det.
Kram

Moster och jag sa...

Mmmmm....vilka härliga bilder! Havet har så ljuvlig färg. Längtar tillbaks dit, men nog tror jag att vi skall få det bra i Turkiet också. Men människorna är inte lika vänliga i Turkiet som på Cypern.

Hoppas ni har batterierna laddade för att möta en mörk höst.
Ha det så bra. Kram Maj-Gun

Stina sa...

Underbara bilder!
Kram Stina

hemma hos lilla mej sa...

Välkommen hem Underbara bilder du visar.Vill komma bort någon gång ja med!!!!!Ha en skön kväll gulliga du Kram Rita ♥

Skogslyckan sa...

Välkommen hem, men du vad gott det ser ut...blir Kroatien för oss nästa år.
Kram Pia

Hannis sa...

Säger bara TUMMEN UPP om klassikern!
Jösses, jag som inte ens plockar fram den färdigpackade gymväskan blir grymt imponerad!!

Ser ut att ha varit en härlig semester!
Bra att ha i minnet och plocka fram i höst.

Kram Hannis

Photo by Maria sa...

Så härligt att få komma hemifrån och iväg till värmen.. Att ta et lugnt är ju semester så det gjorde ni helt rätt i.. Härliga bilder..

Kram Mia

Lilli sa...

Förts måste jag säga att du verkligen är jätteduktig som sprungit Lidingöloppet och annat!! En stor prestation!! Det skulle aldrig jag klara, helt säkert.
Dina bilder från Cypernsemestern är härliga :) Det ser superskööönt ut! Vattnet ser ju fantastiskt ut. Ha det gott, även här hemma, trots att höstmörkret blir allt längre.

Sara sa...

Hej hej!
Ser inte dumt ut alls =)
Min mamma och pappa är oxå på Cypern nu och kommer hem om en vecka.
Och idag är det exakt 2 veckor kvar tills jag åker till Turkiet, ska bli så härligt =)
Hoppas att du får en fortsatt trevlig vecka!
Kram Sara

Roses & Angels sa...

Hej söta du! tack du är bara för go. Nu har din vän fått ett prov på inbjudningskorten och i sin helhet verkar dom nöjda. Lite ändringar blir det i text storlek på vissa ställen men annars så. Jag är så glad. Wohooo. har inte glömt dig ska du veta. Har fått förfrågan att göra vigsel program också. =)♥. Vi är inte riktigt klara i lokalerna ännu. MEN har du vägarna förbi så ska vi se till att du kommer in vännen! Maila mig så får du mitt mobilnummer. =). Vi kommer väl att ha öppet lite sen när allt är klart. ha en fin kväll kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh så skönt och åka ner till solen och värmen. Sonen kom hem från just Cypern igår, han såg ut som en pepparkaka. När jag ser dina bilder önskar jag att jag var där nere.
Ha det gott
Varm kram
AnnaMaria

Roses & Angels sa...

Du är bara för söt Agneta. Ska krama ihjäl dig hihih nästan när vi ses om inte förr så Hos gulliga Viola. Nu har vi varandras nummer. Kramiz

Les Cotrions sa...

Ohhhhh so gorgeous Summer photos!!!
I'm fine thanks...just busy at work and a bit on the clouds! But I'll surely come down from them very soon!!!
Big hugs
Vale

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka härliga semesterbilder. Det skulle var underbart att fördröja hösten med en vecka någonstans i sol och värme. Men du, de där gigantiska strandraggarna, pelikaner eller vad det är, de skulle jag nog undvika, fy vilken jättelik näbb.

Grattis till att ha gjort klassikern! Verkligen stongt gjort!

Ha det så fint!
Kram,
Regina

Anna sa...

Ååååååååh vad härligt..............

Älskade pion sa...

Guuuuuud va härligt det ser ut.;) Välkommen hem igen.;) Kramar Ulrika