söndag 26 september 2010

En svensk klassiker

Hej alla rara,


Då är vi hemma igen efter en underbart avkopplande vecka på Cypern. Vädret har varit fantastiskt. Visar lite bilder en annan gång för nu måste jag få dela med mig av min bedrift till er.


Igår sprang, nåja lunkade iallafall, jag Lidingöloppet. Och när jag kom i mål hade jag inte bara genomfört Lidingöloppet utan jag hade även min svenska klassiker :O)



Jag började min väg mot klassikern den 28e februari med Vasaloppet Öppet Spår. 9 mil på skidorna.....




I juni var det dags för de 30 milen på cykel runt underbara Vättern




I juli var jag uppe i Vansbro och simmade 3 km. Jag kan meddela att Vansbrosimmet är det lättaste momentet på klassikern......


Och igår genomförde jag alltså de 3 milen i Lidingöloppet som jag var alldeles för dåligt löptränad för men envis som jag är, och med klassikern på näthinnan, tog jag mig runt men idag har jag ONT i benen och blåsorna på fötterna är inte att leka med.....

Jag är iallafall väldigt stolt över mig själv som gjort en svensk klassiker under samma år. Jag är också stolt över att jag genomfört den trots att jag var helt ensam. En kompis skulle med men det började med bihåleinflammation för henne till Vasaloppet och sen var hon sjuk i omgångar så hon inte kunde träna ordentligt till Vätternrundan och för att cykla 30 mil måste man träna kan jag säga till alla er som funderar på att cykla Vätternrundan :O)

Ha nu en fin söndag. Själv ska jag ta hål på blåsorna, sätta på compeed och försöka ta en kort promenad så musklerna i benen blir lite mjukare.

Kram

19 kommentarer:

Ellinor sa...

WOW, säger jag bara. Så otroligt imponerad jag är över dina bredrifter - helt fantastiskt! Du förtjänar verkligen att sträcka lite extra på halsen idag och alla dagar framöver.

Välkomna hem från semestern också!

Kram

Hege sa...

Du är fantastisk! Grattisgrattisgrattis! De är den andra jag känner somhar gjort Svenska klassikern - och att få haman i samma fack som Ulrika är inte fy skam :o)
Stor Grattiskram, och ge nu kroppen tid att återhämta sig ordentligt.

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Är så galet imponerad av dig vännen!
Stort grattis!
Tänk vad envishet och målmedvetenhet är bra att ha!
Njut av dagen och dina blåsor ;)
Å välkommen hem!

Varma kramar Mimmi

Älskade pion sa...

Men hallåååå,vad duktig du är då,impad.;)Ha en riktigt bra söndag,hoppas att du inte har allt för ont i kroppen.;) Kramar Ulrika

Jenny sa...

WOW!! Attans vad bra jobbat Agneta! Jag är grymt impad!!


Låter härligt med en vecka på Cypern, ser fram emot att få se bilder från er resa!

Ha nu en bra söndag duktigaste tjejen;)

Kraam Jenny

annika sa...

Grattis till genomförandet ....på ett och samma år...helt makalöst bra gjort! Du måste vara väldigt målmedveten. Vila dina ben mjuka idag....

Bra gjort!
Kram
annika

Anna sa...

Wow, nu blir jag imponerad! En svensk klassiker är en sådan där sak jag tänkt vore fantastiskt att göra, men också insett att jag aldrig kommer klara av.... Stort grattis till prestationen!
Anna
http://hemmaihogalid.blogspot.com/

Louise sa...

F
A
N
T
A
S
T
I
S
K
T!!!!

Vita huset 28 sa...

Men shit va duktig du är, stort grattis o välkomna hem också :)

Kram Camilla

Vita små hjärtan sa...

Men då vännen, vilken hurtbulle du är!!!!
Oj oj.....
Å välkommen hem igen.
Kram Agnetha

Viola sa...

Jag är så impad utav dina bedrifter du är otrolig, puss på dig och ett stort grattis och välkommen hem, vi hörs väl på luren, kramen

Helen sa...

Vilken otrolig bedrift du har gjort, grattis. Du ska verkligen vara stolt över dig själv, det är du värd.
Kram/Helen

Anonym sa...

Grattis till din storartade prestation. En svensk klassiker - det är något att vara stolt över.
Kram
Lena

Hoffmans Design sa...

Grattis och välkommen hem igen till höst väder.
Du måste hålla med att det var bättre på cypern än här hemma.
Krma

Moster och jag sa...

Stort Grattis!!! Oj vad duktig du är. En stor fanfar för dig..... Men snälla du, ta det försiktigt med blåsorna på fötterna. Stick inte hål på dem!! Själv hade jag i vintras en blåsa efter skidningen på foten. Tog hål på den och fick massor med besvär. Åt antibiotika och många gånger till sjukvårdarna. Ärret kommer säkert att lämna så TA DET FÖRSIKTIGT!!!
Härligt med en veckas semester på Cypern, vi var dit i fjol och det var såååå härligt.
Men snart väntar en vecka i Turkiet för oss.
Ha en skön söndag!!! Kram Maj-Gun

Karin - Mina Rum sa...

Stort GRATTIS!!! Fantastiskt bra gjort. Du ska verkligen vara riktigt stolt över dig själv.
Kram!

Stina sa...

Du kan du!
Jag vill också till Cypern!;-) Kram Stina

alegni sa...

du får stående ovationer av mig!! det där skulle jag aldrig utsätta mig själv för, eller ens klara av. tufft gjort, verkligen!
cypern skulle jag däremot kunna tänka mig att "göra" ;)
kram
ingela

Mot nya äventyr ! sa...

Kan bara säga WOW !!!
...och GRATTIS !!
Ha en fin dag ! Kram , Helen :0)