måndag 31 augusti 2009

Små ting som gör det lilla extra...

Hej,
Tänk vad små detaljer kan göra för helheten. Jag har köpt fina blomkrokar från Pluto produkter som jag har både i köket och i ett av badrummen. Älskar fina krokar…också…Min vän Anna som är superduktig på inredning hade dem först och satte vita små "pluppar" på skruven. Jag var inte sen att ta efter…nu ser det ju verkligen ut som små blommor


Glömde visst att vända bort tvättrådslappen.....
Jag köper gärna gamla stolar och fixar till. Röda Korsets butiker är en bra "stol-hittar-plats". Den här köpte jag för endast 25 kr. Jag har bränt bort färgen med ett ypperligt verktyg jag har.Sen har jag sandpapprat den och svampat på färgen (svart och vitt blandat) så den blir så här flammig. Till sist har jag målat får på den. Jag älskar ju som ni vet får i alla former…..Lackad är den så jag kan torka av den. Klädde sedan om dynan i ett mörkgrått ulltyg.







Ha en fin sista augustidag…imorgon är det september…redan….
Kram

2 kommentarer:

Viola sa...

Blev blixtkär i stolen...så himla fin du gjort den,,så charmig, önskar en fin dag, kramen

Fröken Fräken sa...

Jag är ju en stoloman, och många stolar har fått följa med hem från loppisa, Röda Korset och liknande! Annorlunda och häftig stolen blev! Jag tror att min kommer att bli mattsvart, med kanske pyttelite slitning. Högblankt svart har aldrig varit aktuellt, tycker inte att det riktigt passar på en gamma stol.