lördag 22 augusti 2009

Eld, vatten och kvällens middag...


Här är vi nu i helgen....
Hej på er,
Åh vad roligt att så många vill vara med i min första tävling. Tack alla söta för gulliga kommentarer och beröm för mina smycken. Jag blir så glad. Jag har bestämt mig för att lotta ut två likadana halsband där vinnaren får välja vad det ska stå på brickan och den min son drar som andra namn får det som ni ser bild på. Båda vinnarna får naturligtvis var sitt par örhängen...

Förra året när vi var uppe i Grönklitt utanför Orsa hade de jättefina eldkorgar där björkveden brann i vintermörkret. Så himla mysigt...idag har jag äntligen köpt en sån. Tänk vad mysigt det kommer att bli att elda i den när höstmörkret blir tätare och tätare...


Idag har vi varit och fiskat kvällens middag. Det blir färsk laxöring (snacka om färsk fisk...) fylld med citron och dill.



Så här gör jag fisken:
Ta ur fisken (behåll skinnet på) salta och "citronpeppra" på båda utsidorna samt inuti. Låt dra en stund. Fyll fiskarna med citronskivor och mycket färsk dill. Linda in i folie. Grilla i ca 20-30 minuter
Ha en fortsatt fin lördag
Kram A















4 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Agneta!
Vilken fin eldkorg!

Du, vi gjorde faktiskt ditt recept med kyckling, sambal o spenat ikväll, det blev supergott!! Tack för receptet, det kommer vi laga igen:)

Kraamis Jenny

InneoUte-Malin sa...

Låter galet gott. Skulle gärna sno de där firrarna av dig. :-)

Ett hus vid en å sa...

Såna eldkorgar är bara så snygga!! Har velat ha hur länge som helst, men jag är ju lite rädd att det ska börja brinna under, man kan väl inte ställa dem på vilket underlag som helst? Dina recept låter supergoa, ska nog testa kycklingen till nästa fredagkväll! Ha en fin vecka! Kram Kicki

AkH sa...

Vad härligt att ha så nära till ett sånt fint fiske, min man skulle älska det.
Kram Anna-Karin