torsdag 13 augusti 2009

Änglar och demoner



Hejsan,

En ängel är ett andeväsen. Somliga tror att vi har en skyddsängel som vakar över oss dag som natt. Enligt Dödahavsrullarna har varje människa en god och en ond ängel som ser över ens steg, den ena vill leda henne rätt på livets väg, den andra in på dödens. Undrar om det är den elaka ängeln som gör att man gör och säger dumma saker ibland?
Jag har i alla fall sytt en ängel till vårt sovrum som jag vill visa er. Den här ängeln är god och vakar över oss så vi sover gott. Vad vi gör när vi är vakna tänker jag inte belasta henne för.


Jag vill så gärna ha ett lapptäcke. Det ska vara till en 1,05 säng. Och jag tänkte sy det själv. Har i alla fall förutsatt mig att göra det men det kan lika gärna sluta med att jag köper ett av alla fina quiltade täcken som finns överallt. Är det någon som har lite bra tips? Hur många olika tyger ska man ha? Hur stora rutor? 15x15 cm? Tacksam för alla tips.

Nu ska jag prova ett pyssel jag inte gjort förut. Rapport följer....ska bara kolla på när Ernst bygger en bastuflotte först...

Kramisar

A

PS Demon - Kontrapolen till änglar, ett väsen som sprider ondska omkring sig. Demoner kan vara på olika sätt, t.ex personliga och behöver inte vara onda. DS


.

2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Jag tror nog inte på änglar, men dock att vi ibland har de vi älskat men som inte lever längre med oss, på något sätt...
Ska man göra ett lapptäcke första gången är det nog enklast att börja med ganska stora rutor, för det är en del pill. Man får vara noga så att det blir verkligen hörn i hörn och alla rutor exakt lika stora. Jag har funderat på att sy ett i olika vita nyanser.

Prima Gård sa...

Hej Agneta! Vad roligt att du tittar in hos mig ibland! Vi har haft det riktigt skönt på Öland. Dock fanns inte den efterlängtade inredningsbutiken kvar men flera andra som inspirerade! Fin blogg du har!

Kram Emma