torsdag 22 oktober 2009

Vänskap

Hej vänner,

Igår när jag kom hem från jobbet hade jag fått en avi från posten. Spännande!

Imorse på väg till jobbet, nyfiken som jag är kunde jag inte vänta till efter , slank jag in på utlämningsstället och fick ett ljuvligt paket i min hand. Det var inslaget i fint rosa papper med vita prickar.

Nyfiken som ni just fått veta att jag är slet jag upp det fina rosa pappret innan jag hann fotografera det. Så gör jag förresten med alla presenter jag får…som ett barn fortfarande…



I det söta paketet låg denna underbara ljuslykta



En present från söta rara gulliga Stina med den fina bloggen Hemma på Landet. TACK min söta vän. Det går inte riktigt att beskriva hur glad man blir över en sån här överraskning.........man liksom fylls av glädje och ömhet för att man blir så glad.


"Att beröva livet vänskapen är som att beröva jorden solen" (Marcus Tullius Cicero 106 f.Kr - 43 f.Kr)

Ett mycket tänkvärt citat tycker jag. Värna om dina nära och kära och ring det där samtalet du tänkt eller skicka det där mailet/vykortet nu, inte imorgon.

Sköt om er!

kram

19 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Men åhhhh så rörd jag blev.
Vilken fin omtanke. Såna vänner ska man vara rädd om.

Ta hand om dig

kram Viveka

Les Cotrions sa...

Waw! You received just a lovely gift!
Happy new day!
Vale

Anki sa...

Åh vilken fin! Man blir så där varm å go av oväntade gåvor! Jag är som du vet du, sliter upp grejerna, hihi!

Ha en fin dag min vän!
Goaste kramen!

Anki sa...

Visst är det så...det bara SKA funka, hihi!

Kramis igen!

Stina sa...

Ja, men det är ju inte konstigt att man skickar en sak till damen...som skickar en massa saker hit. haha...
Så...det är bara: Rätt åt dig!

Kram Stina

Photo by Maria sa...

Så söt liten lykta.. Härligt när det finns nån som tänker på en och visar det på detta sätt..

Kram
Mia

Prima Gård sa...

GUD så gulligt! Förstår att du blev alldeles jätteglad! Njut av den känslan hela långa dagen.

Kram Emma

AkH sa...

Åh, så jättegulligt! Jag är med i utlottningen, skriver en kommentar i ditt utlottningsinlägg! Ha ett skönt veckoslut!
Anna-Karin
livetharochnu-akh

Sari sa...

Ja, det var verkligen en fin överraskning!
Jättefin lykta!
Fint citat!
Ha det så bra! Kram Sari

Jenny sa...

Hej Agneta!
Vilken vacker lykta, vad gulligt av Stina att skicka den till dig:)

Ha en bra kväll Vännen!

Kram Jenny

Atelje Skärvan sa...

Hej Agneta!
Det är så roligt att få presenter när man inte förväntar sig.
Ha det så bra,kram från en annan Agneta

LjuvligtLantligt sa...

ja du..min sambo är sjukt snabb med sådana här projekt. nackdelen är väl att han blir lite väl fokuserad att han knappt är kontaktbar :)
Vilken fin present!! Den var sååå söt...förstår att du blev glad.

Kram git

Fröken Fräken sa...

Vilken söt lycka! Och vad snällt att få den i present.. man blir ju alldeles varm även utan att tända ett ljus i den!

Jodå, det kommer bilder på bokhyllorna. Hinner bara inte få dem på plats nu under veckan när jag jobbar, så det får bli ett helgprojekt då jag kan ägna mig åt det helhjärtat!

Lönnen 13 sa...

Vad fin den var!
Är som du, sliter upp, det är ju så spännande.
Kram Anneli

Livet på Berget sa...

Så roligt att få paket och vilken omtänksam vänn du har. Det är helt klart mycket värdefullt.
Må gott!
Kram
/Sara

Anna-Lena sa...

Vilken fin lykta du fick, förstår att du verkligen blev glad! Kul att höra att det är fler än jag som är barnsligt förtjust i presenter. Jag fick en av snälla maken idag. han frågade om jag ville ha den i julklapp eller nu?? Tror du att jag kunde hålla mig???

Hoppas att du får en mysig fredag!

Kramar Anna-Lena♥

Elsa och Helena sa...

Hej Agneta...vilken fin lykta som kom med posten. Förstår att du blev glad. Det är bara så kuuul att få paket.
Kram Helena

Karin - Mina Rum sa...

Vilken ljuvlig liten lykta! Jag förstår verkligen att du blev glad. Vem skulle inte bli det? Ljus lyktor kan man dessutom aldrig få för många av. Kram

Unknown sa...

Hej Värme och omtanke är väl något av det bästa som finns, så gulligt gjort. Njut av värmen från din fina lykta. ha det gott/Catthie