söndag 16 oktober 2011

Tillsammansprototyp


God kväll,

Hoppas att ni har haft en fin helg. Tack för alla fina kommentarer om mina tomtetegelpannor. Jag blir så glad.



Har fått en ny tidning i brevlådan men även köpt en.....kan rekommendera dem båda :O)


Jag har gjort en prototyp....


Klippte sönder en gammal linnevepa och målade vit färg på.....


Textade det vackra ordet tillsammans och målade med grå färg....


Och denna underbart söta bild - färdigt....men som sagt det är bara en prototyp. Detta tyg är för tunt så imorgon blir det till att införskaffa lite kraftigare linnetyg eller kanske säckväv....Vad tror ni om det?


Ha det gott vänner


Kram Agneta

28 kommentarer:

Anette sa...

Halloj vännen
Meeen vilken söt "prototyp" du gjort ,urgullig va den:)
Dina tegelpannor va också jättefina.
Du är duktig du :)
Ha de bäst vännen.
Kramar Anette

Unknown sa...

Bara så söt, kommer sälja som smör i solsken. Även takpannorna var fina.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Anonym sa...

Gud så fint : ) kram Sofia

Maria sa...

Så fin...tack för tipset får kolla in dom här tidningarna. Ha en bra start på veckan, kram Maria

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej!

Det där tänkte jag med testa på, såg det i 101 ideer tror jag det var. Ser ut att bli hur bra som helst.

Kram Susanne

Anna sa...

HUR fin som helst!!
Kram Anna

Birgitta sa...

Snyggt!
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Ett ögonblick sa...

Hej! Så roligt att Du tittade in hos mig och kul att Du vill vara med i min utlottning.
Idétidningar är alltid inspirerande, ska ta mig en titt på båda.
Jag har också testat att måla på linne, det blir väldigt snyggt på lite kraftigare tyg, lite canvasdukkänsla. Lycka till! Det kommer att bli såå bra.

Ha en fin början på veckan!
kram lisamaja

PS Tegelpannorna är verkligen jättesöta och jag fick en massa julkänslor.

bakom berget sa...

Men jäklars va du är händig! Du kommer att ha hur mycket som helst att sälja på marknaden. Tyvärr är det lite för långt att åka, så jag kommer nog inte ner då.
Kram på Dig!

Härliga Livet sa...

Gud va du är duktig. Det kommer gå åt som smör på julmarknaden hos Violan.
Ha en skön vecka. Kram Pernilla

alegni sa...

fint! du är så kreativ, vännen!
kram
tokan i finland

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken härlig helg du har haft. Jag tycker att din prototyp är väldigt fin. Målade linnetavlor gillar jag=)

Å dina goa tomtar! Redan för två år sedan då jag var ny i blogglandia fastnade för dina fina målade tomtar och tycker fortfarande att de är lika charmiga=)

Ha en bra början på veckan!
Kram,
Regina

dalkullan sa...

Har det kommit ut lite jultidningar nu, det har jag längtat efter. Det måste inhandlas i veckan. Är supersugen på julen :D

Önskar dig en toppen Måndag

Dalkullan

katha´s kortmakeri sa...

Hejsan Vännen!
Ser att du som jag har provat på det där med att måla på linne. Ja ett kratigt tyg är nog bäst. Vilken söt bild du använt,jag har stämplat.
Ha en bra dag å snart ses vi!
kram Katha

Mjuka sa...

Ja tänk va man kan använda tegelpannor till.
Mysigt!
kRAM Malin

Anonym sa...

ÅH vilken vacker prototyp. Ja säckväv är att rekommendera men var beredd på att den sväljer mycket mycket färg och att den trådar sig lite... Men snyggt brukar det bli tillslut.

Härliga tidningar får nog bli ett tidningsinköp ikväll;)

Önskar dig en skön dag
Annie

Anonym sa...

Jättefin, en typisk vill ha grej.

Kram

Norregård sa...

Flitens lampa lyser alltid hos Dig:)) Nu längtar jag allt lite efter julmagasinen...!!

Kram Malin

Hoffmans Design sa...

Roligt med nya tidningar. Jätte fina. Kram Hoffmansdesign

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den ena av de tidningarna har jag köpt, men inte den andra, så det får väl bli nu iveckan kanske...
Visst är det roligt att kladda på tyg? Härlig känsla att bara smacka på med färgen... behöver inte bli jämt och fint.
Och tomtarna du gjorde var jättefina. Jag får nog lägga mina glaskulor bredvid dom, för dom passar ihop. Du får se sedan :))
Tänk så det kan bli :)
Kram på dig

Marie

Viola sa...

Snälla ring, det är snart tomt bland mina armband, pussen

Lisa sa...

Hej min vän..Tack för goa tassen hos mig. Värmde så. Oj så mycket fint du fiffar till och gör. Tavlan var sååå söt. Vilken idespruta du är. Önskar dig en fin vecka...

Kramar LIsa

Änglarum sa...

Hej! du är verkligen duktig o pysslig! roligt att du tittade in toll mig ;) kramiz Jessica

Fröken Fräken sa...

Jag har också funderat på att måla på tyg! Nu när sprayningssäsongen är över så måste man ju hitta på lite andra sätt att måla :-D

Sari sa...

Hejsan!
Tack för din kommentar!
Jag fick också 101 idéer i brevlådan härom dagen. Har bläddrat lite i den och det verkar finnas en hel del roligt att pyssla med!
Jättefin prototyp du gjort!
Spännande idé!
Ha det bra!
Kram Sari

Moster och jag sa...

"prototypen" är jätte fin. Blir säkert riktigt fint.
Tidningarna skall jag också inskaffa.
Ha det bra!! kram Maj-Gun!!

Betong ute och inne sa...

jättefint, så söt....men hur får du dit bilden....? jo färg till tyg, vart köper du det? eller finns det stämpelfärg till tyg med???
många frågor...

Ha en bra dag
kram Malin

Så Vitt Jag Vet sa...

Helt ljuvlig ! Den har en speciell stämning i sej !
Ha det bra !
Kraam
Sanne