lördag 15 oktober 2011

Tegelpannor

God afton alla fina,

Lördagen till ända. Kanonväder. Fika på kondis. Långpromenad. Och så PYSSEL....kan man ha en bättre lördag?

Det var väldigt längesen jag målade motiv....

Violans julmarknad 12-13/11 närmar sig med stormsteg.....

Jag fick några tegelpannor av en kollega som jag först målade lite svart på

Sen målade jag lurviga tomtar och texten GOD HELG....


Och så till slut skuggning samt lackning. Så fina att ha stående på trappan med en liten lykta framför. De är lackade med ett lack som härdar och tål därför att stå ute i både snö och tö :O)


Sköt om er vänner.


Kram Agneta

23 kommentarer:

Susanne sa...

Så jätte fina !!! om jag ändå kunde måla....Kram

Anonym sa...

oj oj oj vad fina:-) Vill ha.....

Kram

Rosemary@villabarnes sa...

Beautiful. Enjoy the rest of your weekend.

Ett Vitare Hem sa...

Låter som en underbar lördag och åh så fina takpannor!
Ha en riktigt härlig dag!
Kram/Lena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Så fina, du är så bra på och måla tomtar. Och det är så bra när man kan pynta ute och sakerna tål vädret.
Hoppas du får en solig fin söndag
Varm kram
AnnaMaria

alegni sa...

goood juuul, agneta ;)
kram
ingela

Ardisia sa...

SÅ FINA! Vi har ju en hel container full med gamla tegelpannor här ute. Blev jättesugen på att måla. Vad har du använt för färg??

Tack för toppeninspiration =)
Kram Mia

sussi sa...

Åh vad fina vad duktig du är. En sådan skulle jag vilja ha. Ha en underbar dag kram Sussi.

Änglarnas hus sa...

God morgon Agneta!!

Vilken härlig julstämning det blev nu då ;)..såå fina tomtar! Vad du kan!
Gillade de grå allra mest..ursvenska stalltomten!!

ha en bra dag!! Kram sanne

bakom berget sa...

Helt ljuvliga! En sån skulle jag gärna ställa på min trappa till jul. Ha en underbar söndag! Kram
Åsa.

Karin - Mina Rum sa...

Vilka söta nissar. Tänk vad skuggor gör susen.

Ha en fortsatt skön helg. Kram!

Felix sa...

Så fina tegelpannorna blev! Skulle gärna ha en sådan... ;-)

Hösthälsningar
Elisabet

Mycket annat & lite betong sa...

Nästan julstämning! Så fint du målat! Det skulle vara roligt att besöka julmarknaden.

Trevlig söndag!
Agneta

Annas tipsblogg sa...

Åh så fina!!!

Betongglädje sa...

Superfina!! Du är ju så duktig!!!
Jag är imponerad!!
Stor kram
Camilla

Lotta sa...

Jättefina. Lycka till på marknaden! Jag ska också sälja på marknad i Skellefteå. Kram Lotta

Skogslyckan sa...

Så fint du målar. Ser att det är jättemånga som målar på tegelpannor på bloggarna just nu..poppis.
Tack för gulliga ord om vårt tv-skåp.
Hoppas solen lyser på dig också denna sköna hösthelg!
Kram Pia

sussi sa...

Åh tack vad snäll du är kram Sussi. Hör av dig.

Systrarna Hjertén sa...

Jättefina!

Mvh
Frida

Anette sa...

Hej,
Jag ser att du också tjuvstartat julpysslet ;) Jättesöta tomtar. Så mycket fint på din blogg !
Ha en skön vecka!
//Anette

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilka fina!!

Min mamma målar oxå på tegelpannor, hon fick flera stycken av oss senast hon var här, får se om vi får en målad tillbaka:)

Hoppas du haft en trevlig helg!

Kraam Jenny

Photo by Maria sa...

Satt nyss och sa till sambon att jag längtar till advent och nu när jag kom in här och såg de fina tegelpannorna längtar jag ännu mer =)

Njut av måndagen i morgon..

Kram Mia

ELLINOR sa...

Åh, vad fina!
Kanske något sådant man ska göra med alla tegelpannor som bara ligger & skrotar?

Kram Ellinor