fredag 8 april 2011

Light buttermilk



Hej Vänner,




Då var det fredag igen. I morse sken solen från en klarblå himmel men var är den nu...helt igenmulet här och regn på gång. Tur att jag ska åka ner till solen då :O). Jo jag hoppas på fint väder i helgen då det är marknad hos Violan.


Light buttermilk heter färgen som jag grundmålat mina pappägg med...





Den är så fin då den inte är helt kritvit tycker jag.....




Jag gjorde dem i tre olika storlekar och i tre utföranden....



De ska naturligtvis med ner till marknaden.


Nu önskar jag er alla en underbar helg.


Kram Agneta

32 kommentarer:

Hanna sa...

Jätte fina ägg.
Ha en fin helg.
kram
Hanna

Mitt Vita Björkebo sa...

Å va du e duktig å pysslig..
Hoppas du får en fin helg med mycket SOL oxå...=)

Kram ANNA

Unknown sa...

hej Agneta
super fina ägg...även här är det mulet och disigt..önskar dig en toppen helg.
kram Catthie

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Du e sååå duktig..jättefina:)

Ha en skön fredag
Kraam Susanne

Unknown sa...

Helt underbara ägg. Du kan du :).
Här börjar oxå målnen komma men hoppas dom blåser förbi.
Hur vädret är hos violans spelar nog inte så stor roll. Med allt fint som kommer finnas där har ingn tid att tänka på väder. Bara det inte spöregnar förstås ;).
Lycka till och ha de så kul.
Kramar Ing-Britt

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Här skiner solen och jag hoppas verkligen det håller i sig hela helgen.
Jättefina ägg.

Lycka till på marknaden!

(eddas) sa...

Skjønne egg du har laget...
klemklem

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Jättefina ägg! Och jag håller med dig, det blev varmt med den nyansen..mina är kritvita..lite kallare!!

hoppas att du får en riktigt härlig fredag!!

Kramis Sanne!!

Anonym sa...

adorable eggs, lovely idea for Easter

Måddan - Himla lantligt sa...

Fina saker du gjort, äggen får du garanterat inte med dig hem igen.... (när du ska på marknad menar jag)....

Jättelycka till och njut varje minut... det är såå kul att vara ute och sälja....

Kram och ha en fin helg!

Måddan

barbrok sa...

Vilka läckra ägg!! Undrar så jag kan dö hur man gör....men du ska inte avslöja en affärshemlighet. Men verkar svårt tycker jag. Lycka till på marknaden!

tre nyanser av vitt sa...

Supervackra! Lycka till med försäljningen.
Kram Marie

mammaxtre sa...

Men så pysslig du är.

Vita små hjärtan sa...

Så jättefina ägg du knåpat ihop! Alldeles ljuvliga.
Ha en mysig helg.
Kram Agnetha

Änglarna finns sa...

Såå vackra ägg du gjort!!
Ha en underbar fredagskväll!
Kram Annika

Änglarum sa...

Hej! villka fina ägg!bara så ljuvliga ha det så bra på vårmarknaden! kramiz Jessica

Roses & Angels sa...

Så underbara påskägg. Här blir det inte mycket till pynt då vi åker till Boden över påsken. Gud ni kommer att sälja i massor. Önskar er alla ett stort lycka till med marknaden. KRAM

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbara ägg! De kommer att göra succé på marknaden=) Vackert väder är utlovat, vi får hoppas att SMHI håller löftet.

Ha en superduper helg!
Kram,
Regina

Ps. Hälsa Violan

Margot sa...

Underbart vackra ägg du gjort!
Ha en härlig helg!
Kram Margot

Elsa och Helena sa...

Vilka super fina saker som får följa med ner till Vårmarknaden och Violan. Har kollar några inlägg tillbaka och säger bara WOW:) Ha det så jättetrevligt!!

KRAM Helena

Ett Vitare Hem sa...

Wow vilka vackra ägg hoppas du får sälja massor!!
Ha en underbar helg!
Kram/Lena

Bitte sa...

Vilka jättefina ägg! :-) Jag tycker också om när de inte är helt kritvita. Du behöver nog inte packa med dem hem igen... ;-).

Ha en bra helg och lycka till på marknaden!

Många kramar
Bitte

Mormors gård sa...

Hej igen!
Vilka härliga saker du har pysslat ihop!
Lycka till med försäljningen, håller tummarna för solsken :)
-Jessica

Photo by Maria sa...

De är så härliga dina ägg.. Hade marknaden varit här hade jag köpt ägg direkt.. Snyggare påskpynt får man leta efter..

Kram Mia

Älskade pion sa...

Hur hinner du människa......;)Är så imponerad av din "pysselenegi",såååååå fina grejer du gör,och att du sen får sälja dom hos någon är väll TOPPEN;)Ha en fin helg raring.Kram Ulrika

Torpliv sa...

Du gör så fina saker.. Jag gissar att dina ägg blir sålda direkt, det är verkligen jättesöta! Lycka till på marknaden!

IdéSpiren sa...

Så nydelige egg! :))

Ha en flott helg, Agneta! Veldig koselig at du kom innom bloggen min :)

Sari sa...

Hejsan!
Vad spännande med marknad! Hoppas att det har gått bra!
Så fina ägg du har gjort! De kommer säkert att gå åt på marknaden!
Ha en fortsatt fin helg!
Kram Sari

Monika sa...

Dra på trissor! Så himla fint! Vad duktig du är! Snyggaste äggen jag sett!

Ha det gott!

Kraaam

Monika

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka snygga ägg du gör kan tänka mig att du har sålt bra av dom hos Violan nu i helgen.
Ha det gott:)

Hammarsbacken sa...

Vilka underbara ägg. Vad duktig du är! Kram Sonja.

nattugglan sa...

tackar för besöket på min blogg... Vilka fina ägg du ha gjort!!