tisdag 15 september 2009

Vackra verktyg och fina "stäver"

Hej,

Verktyg, naturligt eller tillverkat föremål (redskap) som används för att underlätta arbete. Och vad kan göra arbetet lättare än mina nya vackra verktyg….setet köpte jag på rea och den blå skruvmejseln hittade jag också till ett bra pris.



Min slipmus har gått sönder :O( och jag som skulle göra iordning en av mina tallrikshyllor jag har i boden ute på landet. Den ska hänga över den söta soffan. Tänker inte börja slipa för hand igen. Nu fyller jag ju år snart och hoppas på att jag får en ny av mamma och pappa. Sambon vägrar nämligen att köpa nyttoprylar till mig. Sånt får jag köpa själv säger han..…kan det bero på att jag berättat om min kollega som fick en dammsugare av sin man i 40-årspresent… ja vad säger man…men de är fortfarande gifta…

De här fina bokstäverna hittade jag på Panduro. Nyhet …ska fundera lite på vilken färg de ska få. Slitet vitt ligger ju nära men det kan även bli svart eller varför inte grått….



Den här snygga skylten/hängaren/fotoramen hittade jag på utförsäljning hos Hemtex förra året. Nu när jag börjat läsa er andras fantastiska inredningsbloggar har jag ju fått nys om sprayfärg. Det borde gå bra på denna. Men ska man rugga upp ytan först? Eller så får den vara svart helt enkelt…..för den är ju riktigt riktigt snygg som den är eller hur….



Ha en fin tisdag...
Kramis

8 kommentarer:

Anette sa...

Vilka fräcka verktyg! Dem får man nog ha ifred för maken också ;) jag kan inte riktigt se honom stå ute och snickra med en blommig hammare!
Ha det gott!//Anette

Smultronlycka sa...

Hej!!
Å så söta verktyg!
Jag har en liten låda med tjej verktyg som är rosa med lite prickar och fjädrar på.
De är så fina!Fick dem av en kompis!
Så fina bokstäver från Panduro!
Tycker om ordet :)
Fotohållaren var fin den också!
Ja du ska nog slipa lite på ytan om du ska måla.Svårt att veta vilken färg den ska ha.Svart är snyggt det å!
Det beror lite på vilken färg inredningen och rummet har förövrigt :)
Du får måla den och ångrar du dig får du måla den svart igen :)
Jag är lite småhängig.
Har haft huvudvärk hela förra veckan och den sitter kvar.
Vet inte om det är spännings huvudvärk.
Håller på letar efter jobb för fullt och det känns som jag inte vet vad jag vill jobba med.
Och nu finns det ju inte så mycket jobb att välja på heller..Och så har man en jobbcoach som stressar en..
Jag sa ju upp mig för att jag vill byta bransch men det känns som jag sitter fast..
Tänk om man kunde ha en egen inredningsaffär eller ett mysigt cafe *drömmer* :)
Ha det gott!
Kram Anna

Hem och Lycka sa...

Nä så söta verktyg! Bokstäverna var jättefina.

kram

Fröken Fräken sa...

Hoppas att de fina verktygen också innehåller någon magisk ingrediens som gör att man aldrig spikar fel eller skruvar konstigt.. ;-)
Sprayar man med en primer först och sedan vanlig färg så tror jag inte att man ska behöva rugga upp ytan på bokstäverna något.

Karin Lindström sa...

Hej Agneta!

Jag har också egna rosiga verktyg. Det blir ju så mycket roligare att spika då, eller hur?

Här är allt bra och min lillkille har nog äntligen blivit frisk. Han har snart varit sjuk i två veckor och den stora hann klämma in en förkylning han också emellan.

Jag hoppas på loppis i slutet på månaden, jag hör av mig!

Varmaste kramarna

Karin

Viola sa...

DU har verkligen fyndat..dom där verktygen skulle jag gärna vilja köpa..ha en fin onsdag, kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs!!Ja så söta verktyg!!Har några liknande hemma..o visst blir det skojjsigare att spika upp en tvla med en såå söt hammare!!!
Fina ramar med!!

kramisar ♥ millis!!

Bitte sa...

Vilka söta verktyg! :-) De skulle jag gärna använda.

Fina bokstäver du fyndat också!

Kramar
Beatrice