lördag 12 september 2009

Den har landat nu...



...soffan.... och jag tror jag är kär...den är såååå fin. Utskurna hjärtan i rygg-och armstöd och förvaring i locket. Vet inte vad jag ska ha för dynor än. Ska jag ha svartvita eller romantiska med rosor e.d på? Får nog prova mig fram men å andra sidan har jag ju svart och vitt med grönt som accent i köket. Jag lägger ut fler bilder när den står i sin rätta miljö.




Soffan går att beställa hos Lisens Present&Kuriosa på Köpmangatan i Eskilstuna om någon är intresserad. Hon har tyvärr ingen hemsida än (jobbar på det) men butiken är väl värd ett besök om du har vägarna förbi.




Kommer ni ihåg att jag köpte en eldkorg för ett tag sen. Idag har vi grillat korv i den. Jättemysigt och fast korvarna är lite (ganska) svarta och halvljumma är det ju så gott.



Nu har mina pelargoner fått komma in. Köpte istället lite ljung. Det är så vackert nu till hösten men ni vet att det betyder otur att ta in ljung va...det sa iallafall min extremt skrockfulla farmor...



Ha nu en fortsatt fin lördag.

Kram

11 kommentarer:

Crinoline sa...

Hei.Jeg forstår at du er fornøyd med sofaen,den er nydelig.Betyr det uhell å ha lyng? Huffda,jeg har mange.Ønsker deg en fin helg.

AkH sa...

Så jättefin den är soffan! Vad kul att börja dekorera med höstblommor. Där jag bor håller taken på att läggas om och en massa skräp faller ner, spik och annat och byggnadsställning som står i vägen så här blir det till att vänta med höstblommorna utomhus. Längtar dock!
Ha en fortsatt trevlig helg (korvgrillningen såg mysig ut).
Anna-Karin

annashusidingtuna sa...

Otroligt fin soffa, förstår att du är nöjd!

Angående mina gjutna ljus så tänds här så mycket ljus att jag inte behöver köpa extra ljusmassa, däremot försöker jag lägga olika färger för sig tex vita stumpar i en skål osv för att få fina färger.
Men ibland så blir det så mycket småsmulor som gör det svårt att dela in till rätt färg att man kan behöva färga sterainet och det kan man köpa på panduro, funkar jättebra.
Kram Anna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej!
Vilken fin soffa!
Frstår att du blev förälskad i den!
Ljungen ja, det har man alltid hört att den ska vara ute, intressant, undrar varför och vad det kommer ifrån.
Trevlig helg!
kram
nina

Anonym sa...

Jätte fin soffa! Synd at det är så långt till Eskilstuna för oss....
Kram

Huset på kullen sa...

Vilken söt soffa, förstår att du köpte den. Det ska bli kul att se hur det blir när den står på sin rätta plats.

Ha en bra söndag! /Linda

Stina sa...

Åh vilken fin. Man skulle ha haft en sådan. Väldigt söt.:-) Kramis

Rester till middag sa...

Soffan var verkligen jättesöt.
Jag gillar ljung, men jag hade nog inte tagit in den...
Är det kanske gammalt skrock som lever kvar?

Viola sa...

Förstrå att du blev kär i den den raringen...) ha en fin vecka som kommer, kram

Everyday living etc. sa...

Hej! Ååhhh vilken underbar soffa, verkligen helt ljuvlig. Ska bli roligt att få se den inne, på dess rätta plats. En eldkorg står högt upp på min önskelista nu när vi flyttar till huset. Det verkar så mysigt, speciellt nu när det är höst och snart vinter. Så vackert med ljung på hösten.

Ha en fortsatt underbar kväll! kram Linnéa

Huset på Planen sa...

Den bålkurven likte jeg kjempegodt! Hvor får man tak i sånt?