fredag 11 september 2009

ELFTE SEPTEMBER

Äntligen fredag..........


Idag är det den 11e september. Är det någon som kommer ihåg vad du gjorde då för 8 år sedan? Jag var hemma när sambon ringde och sa "sätt på TV:n, det är någon som bombat World Trade Center. Usch vad hemskt det var. Men tänk att det redan gått 8 år sedan det hände….



Köpte dessa bokstäver på Panduro och tryckte på linnetyg igår för andra gången i mitt liv.

Första gången jag provade gick det åt pipsvängen. Gick tillbaka till Panduro där jag köpt färgen och beskrev problemet och då säger de att du har inte köpt en färg utan ett medium…varför sa ingen det när jag bad om textilfärg …. ,ska bara fixeras genom strykning i 5 minuter utan ånga , sen kan man tvätta tyget. Detta ska bli kuddar så småningom ….

Nåja allt ordnade sig som ni ser efter finfina tips från Fröken Fräken. Hennes fina blogg hittar du HÄR.





Och nu till lite godsaker. Om du är sugen på lite gott fika i helgen är den här pajen supergod och urlätt att göra.
Knäckig paj (allt blandas i kastrullen)
225 mitten av ugnen 20 minuter

100 g smör
½ dl ljus sirap
1 dl socker
2 dl havregryn
1 dl mjöl
Persikohalvor skurna i skivor

Smält smöret, rör ner resten av ingredienserna i kastrullen.Strö degen över frukten.
Ta dubbel sats om du vill ha mycket deg. Jag gör gärna paj med 1 äpple och dubbel deg. Älskar "deg med vaniljsås" :O)

Ha en underbar fredag. Jag åker till landet. Kolsvart. Elda i öppna spisen och i eldkorgen och alla lyktor inne och ute. Jag hänger lyktor i träden också. Det blir så himla mysigt och effektfullt när det är så mörkt runt omkring.
Kram Agneta





5 kommentarer:

Bitte sa...

Vad mysigt att åka till landet, nu när det är sånt underbart väder :-).

Vad fina dina tryck blev! Du verkar vara så pysslig och kreativ :-).

Hoppas du får en fin helg!

Kramar
Beatrice

Unknown sa...

Jo jag kommer ihåg att jag var sjukskriven efter en operation och låg å zappade på tv:n när jag såg nyheterna. Det var verkligen overkligt på nå´t sätt.
Ser kul ut att trycka ord på tyg..

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Agneta!
Kul att du hittade mig genom Jenny, så jag hittade dig. Vad mysig blogg du har, jag lägger gärna till dig på min lista.
Trevlig helg!
Kram Susanne

Jenny sa...

Hej Agneta!
Vad fint det blev:)


Ja, tänk att det redan gått åtta år sedan terrorattacken..jag var hos frissan när jag hörde om det, tidigare samma dag hade jag och min dåvarande sambo varit på banken och köpt vårt drömhus!

Ha en skön helg,
Kram Jenny

Fröken Fräken sa...

Jag minns alltför många sorgliga sepemberdagar, och den elfte september minns jag. Hur allt kunde vara som vanligt fastän det inte var det.. jag flög ju idag, och för ett ögonblick kändes det lite obehagligt..

Vad roligt att få se dina pysslade kuddar, och vad bra att man kunde vara till hjälp!!!