måndag 18 oktober 2010

Lisbeth och jag

Hej Vänner,
Mörkt och ruskväder ute.
Igår när jag åkte till jobbet kom det en tjej på cykel susande i nerförsbacke, tog högerkurvan i full fart och PANG så försvann hjulen åt sidan. Fy vad hon slog i. Jag hjälpte henne och körde henne sen till skolan. Hon hade inte cykelhjälm. Den hade blivit stulen. Nu slog hon inte i huvudet men tänk på det vänner. Cykelhjälmen räddar liv.

Idag ska jag åka till Frankfurt och Lisbeth ska med :O) fick den här underbara necessären från Lisbeth Dahl i födelsedagspresent av mina kvinnliga kolleger. Vi är nämligen bara 5 st utan snopp på vårt jobb så vi tjejer firar varandra.


Visst är den fin!


Ha det gott alla rara.
Kram Agneta

16 kommentarer:

(eddas) sa...

Huff...hørtes ikke godt ut....
nydelig sminkepung....
kos deg
eddaKlemmer

Vita huset 28 sa...

Hej va fin den va. Kul o firas så där av arbetskamreter.
Oj lät som en hemsk krasch, snäll du va.

Kul att du vill vara med i min utlottning

Ha en bra dag
Kram Camilla

EM sa...

Tänk vilken tur att det inte gick värre vid cykleolyckan.
Sån trevlig födelsedagspresent av dina arbetskamrater. Lyx och flärd ;-)
Ha en bra resa
kram elsamarianne

Skogslyckan sa...

Så fin och lyxig! Hoppas du får en trevlig resa. Tur inte kraschen blev värre..hua.
Kram Pia

Änglarnas hus sa...

Å så mysigt med en lite resetripp!!..
Ha det så bra!

Kramis Sanne

Viola sa...

SÅ nu är hon ute och far igen, visst var Lisbeth så ljuvlig så..ha de..hoppas jag kommer iväg imorgonkväll, pussen

Photo by Maria sa...

Så snygg necessär, klart den skall med på resa..

Vilken tur att tjejen inte slog i huvudet, och ja hjälm är en billigt försäkring..

Kram Mia

Susanne sa...

Usch så otäckt, tur att hon inte skadade sig allvarligt :(
Verkligen en ursnygg necessär!!

Kramen

Livet på Berget sa...

Lisbeth är verkligen så söt:). Ha köpt nästan en lika dan till Hanna av samma märke och så har jag en rosa själv. Mini får vänta en stund innan hon får en egen Lisbeth:).
Ha de gott!
Kram
/Sara

alegni sa...

usch, låter som en ruskig krasch det där. tur att du var på rätt plats vid rätt tidpunkt!
ni ska ha det så gott i tyskland, du och bettan ;)
kram
ingela

Ellinor sa...

Vilken vardagshjältinna du är!
Hösten och vinterns halka är verkligen förrädisk så det gäller att ta det försiktigt på vägarna.
Stor kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hoppas Lisbeth och du har det härligt!
kram
Marie

Fröken Fräken sa...

Ja, den här tiden på året när isen ligger på lur måste man vara försiktig när man är ute och cyklar. Här åker dubbdäcken på cykeln snart på!
Frankfurt, det lät minsann skojigt det!

Lissboden sa...

Nu blev jag påmind om att jag borde ha cykelhjälmen på mig när jag cyklar.
Fin necessär du fått, jag gillar Lisbeth Dahls saker.
Ha det så trevlig på resan!
Kram från Maria

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!
Ja rätt som det är så är olyckan framme. Å jag som aldrig har hjälm, fy på mig.
Ha det så gott.
Kram Agnetha

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilken tur att tjejen inte slog i huvudet nu när hon inte hade hjälm..

Åh en sån söt necessär du fick av tjejerna på jobbet, de har bra smak;)

Kraam Jenny