måndag 12 oktober 2009

Lite kärlek....och ett loppisfynd

God kväll i höstmörkret,

Hur tråkigt är det inte att grundmåla saker...ja för att inte tala om att sandpappra. Jag tycker iallafall att det är urtrist så hoppsan....målade visst en liten tavla istället....



Vet inte om ni ser att den är krackelerad. Det är den iallafall...tänkte först måla ett hjärta på den också men njaaa.....gör nog kanske en till och provar med ett hjärta på. Tycker att den blev fin så här .....enkel......

I fredags hittade jag den här fina kakaoburken på loppis. Ännu en burk till min lilla samling



IKEA besöket igår genererade även i en ny ljusbricka ( har ju inga förut hm...)


Stenen har jag fått av en av mina bästa vänner..........
Sköt om er!
Kram

21 kommentarer:

Livet på Berget sa...

Jätte fin tavla! Så duktig du är!
Härligt loppisfynd!
Må gott
Kram
/Sara

Jenny sa...

Hej!
Vilken fin tavla, vad duktig du är:)

Åh en Mazetti ögonkakao burk! Ett sånt fynd!

Kraam Jenny

Photo by Maria sa...

Tavlan är ursnygg..

Kram
Mia

Vita små hjärtan sa...

Charmig tavla...
Kram Agnetha

Prima Gård sa...

Hej!

Vilken fin burk du samlat! Vore kul att se mer av din samling..

Söt tavla du målat också, visst är det så härligt att gå loss med penseln?!

kram Emma

Elsa och Helena sa...

Jättefin tavla...ren och enkel, snyggt. Mysigt loppisfynd så fint med brunt till vitt:)
Kram Helena

Anki sa...

Jädrar vilken fin tavla du gjort!
Finfin burk du hittat oxå, samlar du? Tänk jag som gav bort alla mina gamla burkar, för jag inte visste var jag skulle ha dom! Det var synd annars hade jag gärna delat med mig, men jag kanske springer på nån *ler*

Kramis Anki!

Anki sa...

Natti natti!
Förresten har du fått mitt paket?

Kramis!

irene sa...

Jättefin tavla!!
Han en koselig dag!

Kram

Anette sa...

Jättefin tavla! Enkelt och snyggt!
Du har tyvärr rätt! När det kommer till att använda dem blir jag "snål".
Ha en skön kväll!
//Anette

iLLi sa...

Fina saker du visar och fin tavla! :-)

/Lina

Huset på kullen sa...

Tavlan blev superfin. Kul att ha skapat något själv =)

Ha en bra vecka! /Linda

Hem och Lycka sa...

Vad smart med tavlan, jättefin och burken lyser nostalgi!

kram

Hanna sa...

Ha en bra kväll!
Kram
Hanna

Fröken Fräken sa...

Jag tycker tavlan var finast som den är nu! Jag satte igång att måla en skylt idag när jag kom hem, men när jag var klar insåg att jag varken gillade typsnittet eller citatet.. så det är bara att måla över allt och satsa på nya tag imorgon...
Kakaoburken var charmant :-)

AkH sa...

Vilken jättefin tavla! Härligt med detta ljusfat, passar bra till alla ljus som är mysigt i höstmörkret!
Kram Anna-Karin

alegni sa...

jag vet, jag hatar också att sandpappra. vi har ett vitrinskåp som jag tänkt måla vitt, men det är det där eländiga förarbetet som gör att jag drar mig för att ens påbörja projektet. maken sa igår att vi för skåpet till någon målare, men det skulle säkert bli dyyyrt...
lycka är att bo nära ikea. vi har ca 330 km till närmaste affär :/
kram
ingela

Snövita drömmar sa...

Vad roligt att hitta till din sida! Jätte fin tavla! Ha en bra dag!

Hanna sa...

Jag skulle oxå behöva åka till ikea, behöver påfyllning... av både värme-, block- och kronljus :S

Vilken snygg tavla du har gjort! Super!

Ha d gott1
Kram Hanna

Stina sa...

Fina saker.:-)
Kram från trötta Stina

Vit som snö sa...

Vilken söt tavla!
Tur att du fick dej en ljusbricka, vi är nog många som har brist på både ljus, ljustakar, brickor o sånt;-) Hihi Det går liksom inte att få för mycket av den varan.
Kram Cilla