söndag 26 juli 2009

Mitt första....

Vi har haft besök från Dalarna i helgen. Så himla mysigt trots att vädret har varit "sådär" men igår badade vi iallafall. Vi och vi...barnen badade och vi vuxna tittade på. Varför blir man en badkruka när man "blivit stor" ?

En av kvällarna bjöd jag på laxpaket som var väldigt uppskattade. Gjorde en väldigt god och enkel sås till.....


Ikväll har jag suttit på vår veranda (under tak) och pysslat lite i regnet. Ganska mysigt och rofyllt att sitta skyddad och höra regndropparna smattra mot plåttaket. Här är ett av alstren som blev till ikväll ( visar fler en annan dag)

Så här gör du laxpaketen:

Kokt potatis
Lax och/eller torsk
Färsk dill
Smör

Skiva potatisen och lägg 5-6 skivor på ett smörat ugnsfolieark. Lägg 4-5 fiskkuber på potatisen. Krydda med salt och MYCKET citronpeppar. Klipp färsk dill över och lägg en skiva smör på. Nyp ihop folien och grilla ca 20 min.
God sås till:

3 dl gräddfil blandas med en burk röd rom. Klipp ner gräslök och färsk dill. Salta och peppra
Imorgon åker vi till Kolmården så håll tummarna för att det inte regnar hela dagen

Godnatt mina vänner...vi hörs snart igen


Kram A








Inga kommentarer: